• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • ungmamma16
    Fru365 skrev 2016-05-18 11:03:28 följande:

Va sjukt det är med hur olika snubbarna är..

Min snubbe ställer inte mkt frågor utan lyder mig blind i allt jag säger gällande babyverkstan.

Samma här haha.
  • Fru365

Jag undrar om jAg kan få han städa mer hemma, typ säga, det är inte bra för min livmoder att dammsuga eller moppa den kommer i kläm om jah framåt böjd för länge =p

ungmamma16 skrev 2016-05-18 11:36:17 följande:

Samma här haha.

• Deni81

Min snubbe ställer inte mkt frågor utan lyder mig blind i allt jag säger gällande babyverkstan.

Haha ja, det är stor skillnad Min gubbe lyder mig inte alls, han ska nog veta så lite som möjligt om "bebisverkstan" för att inte få prestationsångest, alltså inte på det fysiska sättet utan det mentala
  • Cfmilla

Haha ja samma här!
  • Verro
    columbus skrev 2016-05-18 06:26:48 följande:

Jag har en liten fundering..
    Är mitt uppe i mitt första ÄL-testande. Direkt (efter 3 min) när testet är klart är det extremt svårt att se ett streck. Det finns där men är svagt (se bild 1). Däremot 10-15 minuter senare syns det betydligt mer (se sista stickan på bild 2).

Det sägs ju att testen är ogiltiga efter 3 min-gränsen (i alla fall dessa från billiga-tester.se) men samtidigt blir jag fundersam.

Bild 1 och sista stickan på bild 2 är alltså samma test men med cirka 15 minuters mellanrum. Ska jag inte lita på att strecket blivit starkare från tidigare dagar? (OBS! Vet att det fortfarande inte visar någon LH-ökning eftersom det är svagare än kontrollstrecket så undrar alltså kring hur tillförlitligt det är några minuter senare än angiven tid)

Bild 1 
    Bild 2 (stickan längst ned är samma som på bilden ovan, men ca 15 minuter senare)

Hej :) jag började med ÄL tester förra månaden. Nu jämför jag förra månaden med denna jätte mycket och ser att jag börjar få stegring på testerna nu när jag börjar närma mig ÄL.
    Såhär såg det ut för mig förra månaden
  • Verro
    columbus skrev 2016-05-18 06:30:38 följande:
    Skrev fel, testet ska avläsas inom 5 minuter enligt bruksanvisningen. Det mer tydliga strecket kommer hur som helst några minuter ytterligare efter det, kan jag lita på det oavsett eller ska det slopas?
    Och såhär ser det ut nu.. Jag började testa morgon/lunch/kväll när jag började se 2 streck för att se hur strecken blev tydligare och sen hur dom blev svagare.

Kommer att göra likadant denna gången för att lära mig mer om min kropp, tycker det är såå spännande :)

När har du ÄL?
  • Fru Ve

Har lagt till mig på BIM-listan trots att jag har BIM 30/5, hoppas det är OK =)

Är 32 år och detta är första försöket med tredje barnet för oss. Har två pojkar på snart 5 och 8 sedan tidigare så får vi till detta blir det lite av en "sladdis". Samma pappa till barnen. 

Testade med Clearblue digitalt ÄL-test och fick glad gubbe 16/5. Gick direkt på ÄL-tester då jag tidigare haft bra framgång med det för att bli gravid. Med första barnet blev jag gravid efter 2 veckor då jag slutat med p-piller. Med tvåan blev jag först gravid direkt efter uttag av p-stav men det blev tidigt MF i v.6. Därefter tog det 5 försök innan jag började med Clearblue ÄL-test och lyckades då direkt. Minns också att jag tog Bisolvon samtidigt som jag inte vet om det hade någon positiv effekt. Jag tycker att de digitala testerna är bäst för det är så svårt att tyda de andra billigare varianterna om det är positivt eller ej. Lite dyrt men väl värt det om man lyckas. Har visat sig att jag har en cykel på 35 dagar vilket är ovanligt långt. Då vi försökte med tvåan så myste vi på helt fel dagar till en början efter MF då jag trodde ÄL skedde mycket tidigare. Lite trist att ha en så lång cykel då det blir extra lång väntan på varje ÄL då man försöker....

Vågar väl inte tro på att vi skulle få till det direkt även den här gången eftersom jag är några år äldre nu och det borde ha en negativ inverkan tänker jag. Är också inställd på strul på vägen t.ex. MF eller så med tanke på det som hänt innan. Så det blir om det blir. Är inte så jäktad faktiskt att det måste ta sig fort heller som jag varit tidigare gånger. Kanske för att jag har väldigt fullt upp med de två barnen jag har.... undrar ibland vad vi ger oss in på =) Men hoppas det ska gå bra.

Nu kommer man ju att vara sjukt skengravid ända fram till BIM. Vet att jag var det sist men när jag väl blev gravid så kände jag verkligen att något var annorlunda så hoppas känna den här gången också om det är något "på riktigt" eller ej.

• columbus
    Verro skrev 2016-05-18 16:16:48 följande:
    Och såhär ser det ut nu.. Jag började testa morgon/lunch/kväll när jag började se 2 streck för att se hur strecken blev tydligare och sen hur dom blev svagare.

Kommer att göra likadant denna gången för att lära mig mer om min kropp, tycker det är såå spännande :)

När har du ÄL?
    Spännande! Ja, det är verkligen roligt att försöka lära känna sin kropp!

Jag kör bara en vanlig mensapp och enligt beräkningarna där ska jag ha ägglossning på söndag, så vi får se om det stämmer! Inga känningar alls än så fortsätter med ÄL-testen två gånger om dagen så lär det förhoppningsvis synas :) 
  • mrsbygg
    här går jag och väntar på ägglossning! mina tester ger inga utslag, men jag har ont i magen som jag brukar vid äl, och äl flytningar, så vi kör på!

läste dock nyss att man inte ska göra äl tester på morgonurin?! utan lite senare på dagen, kan det vara därför det inte gett nå utslag? Jag har bara testat på morgonen..:/
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • columbus
    Verro skrev 2016-05-18 16:14:07 följande:
    Hej :) jag började med ÄL tester förra månaden. Nu jämför jag förra månaden med denna jätte mycket och ser att jag börjar få stegring på testerna nu när jag börjar närma mig ÄL.
    Såhär såg det ut för mig förra månaden
    Suck, nu testade jag igen. Det syns ingenting alls inom de fem minuterna som testet ska läsas av. Däremot nu, 15-20 minuter senare kommer ett svagt streck.

Tester två gånger om dagen men samma sak varje gång. Hoppas verkligen det blir ordentliga utslag snart!
Svar på tråden BIM - juni 2016