BIM - juni 2016
Har lagt till mig på BIM-listan trots att jag har BIM 30/5, hoppas det är OK =)
Är 32 år och detta är första försöket med tredje barnet för oss. Har två pojkar på snart 5 och 8 sedan tidigare så får vi till detta blir det lite av en "sladdis". Samma pappa till barnen.
Testade med Clearblue digitalt ÄL-test och fick glad gubbe 16/5. Gick direkt på ÄL-tester då jag tidigare haft bra framgång med det för att bli gravid. Med första barnet blev jag gravid efter 2 veckor då jag slutat med p-piller. Med tvåan blev jag först gravid direkt efter uttag av p-stav men det blev tidigt MF i v.6. Därefter tog det 5 försök innan jag började med Clearblue ÄL-test och lyckades då direkt. Minns också att jag tog Bisolvon samtidigt som jag inte vet om det hade någon positiv effekt. Jag tycker att de digitala testerna är bäst för det är så svårt att tyda de andra billigare varianterna om det är positivt eller ej. Lite dyrt men väl värt det om man lyckas. Har visat sig att jag har en cykel på 35 dagar vilket är ovanligt långt. Då vi försökte med tvåan så myste vi på helt fel dagar till en början efter MF då jag trodde ÄL skedde mycket tidigare. Lite trist att ha en så lång cykel då det blir extra lång väntan på varje ÄL då man försöker....
Vågar väl inte tro på att vi skulle få till det direkt även den här gången eftersom jag är några år äldre nu och det borde ha en negativ inverkan tänker jag. Är också inställd på strul på vägen t.ex. MF eller så med tanke på det som hänt innan. Så det blir om det blir. Är inte så jäktad faktiskt att det måste ta sig fort heller som jag varit tidigare gånger. Kanske för att jag har väldigt fullt upp med de två barnen jag har.... undrar ibland vad vi ger oss in på =) Men hoppas det ska gå bra.
Nu kommer man ju att vara sjukt skengravid ända fram till BIM. Vet att jag var det sist men när jag väl blev gravid så kände jag verkligen att något var annorlunda så hoppas känna den här gången också om det är något "på riktigt" eller ej.