Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

BIM - juni 2016

Hänger på här. Fick max på CB digital ägglossningatest igår förvånands nog. Var icke-fertil dagen innan. Haft en två veckor lång mens så känns som att ägglossningen är tidig fast den inte är det.

Andra försöket på fjärde graviditeten, förra slutade i ett MA och skrapning i mars. Känns som sista chansen för att få ihop det som vi önskat, tar sig dethär blir det precis två år mellan minsta och nästa.

Kände massa symtom förra månaden så denhär ska jag inte låta mig svepas med och testa supertidigt (bara tidigt hahaha!) och inse att kroppen känns annorlunda mellan äl och mens mot för vad jag är van med, men dey betyder inte att det tagit sig.

• SkogsstjärnN

Jag använder CB digital ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Om jag får max en dag ska man räkna den som äglossning? För det ger ju utslag i 48timmar. Så skulle ju kunna vara dagen efter som är ägglossningen:P

• SkogsstjärnN

Äl+4/5 idag. Min kropp har verklkgen gjort en radikaländring sedan missfallet. Precis som förra månaden har jag massor med hormonpåverkan, ömma bröst och tyngd i underlivet. Och är förbannad:/. Aldrig haft några känningar mellan äl och mens men nu är det full fart. Skönt att ha lärt sig läxan och inte tro att jag är gravid därför:).

Jag vet inte heller, tvekar lite på om vi inte skulle ha skippat några månader nu ändå. Så mycket som ska till denhär sommaren att det skulle passa att inte vara gravid... Aja, försent:P

• SkogsstjärnN

Äl +6/7 idag. Känner mig som förra månaden, dvs massa symtom. Haha. Tur att jag inte har några test hemma så jag inte kan testa. Tänker stt jag beställer på onsdag så jag kan testa till helgen. Har testat positivt tidigt (typ äl+8) men fick spöksträck förra månaden så ska göra allt för att sansa mig inför framtiden.

• SkogsstjärnN
    bläckfisken skrev 2016-05-28 10:06:27 följande:
    Känner igen mig lite. Jag hade ma i Feb och gjorde en skrapning. Har bokat en tid på gyn nu för att kolla att allt ser bra ut efter skrapningen. Har haft konstig mens och mkt mensvärk och inte lyckats bli gravid, innan har det tagit sig på första försöken men dock slutat i ma.
    Jag är i samma sits men får höra att allt är normalt och att kroppen kan förändras efter ett missfall/ma/skrapning. Jag vet inte vad jag tror riktigt, får iaf ingen tid på gyn för att "man får ut allt vid en skrapning och förändrad mens är heeeeelt normalt".

Förtroendet är i botten, det var samma som de sa då jag förklarade att cytoteken inte framkallat missfallet eftersom jag blött för lite. Vet inte hur många gånger jag ringde utan att få komma dit...
  • SkogsstjärnN

Negativt här också. Inget hopp kvar, är ändå äl+12 för mig. Rackarns bananer, ville verkligen ha under två år mellan barnen men dethär var sista chansen. Jag som inte hade tänkt börja jobba men nu måste jag väll det:P

• SkogsstjärnN

Smått knäpp man blir. Idag är det 14 dagar sedan max på ägglossningstestet (cb dubbel digital) så det är väll på äl+ 12 minst. Skulle varit tydligare om det vore något men tycker det är så konstigt att jag får sträck fast det inte är något. Så man slits mellan frustration över skittest och hopp för ett sent plus. Fast jag fick ju spöksträck på testlagrets förra månaden så får köpa något annat märke sen..

Övre torkat test på morgonurin. Nedre inom testtiden när jag inte gått på toa på ca 2timmar.

• SkogsstjärnN

Blev inte gravid på ett digitalt. Jase, får se imorgon då. Alltid plussat på typ äl+9 så känns ju konstigt om det är så svagt nu på äl+13/14. Eller kan ägget sitta kvar och lura? Det ska ju släppa dagarna man har max, men kanskr kan hänga kvar några extra dagar?

• SkogsstjärnN

Fick mens inatt. Tog ett likadant test bara föf att se om det blev nått sträck men det blev helt blankt. Vilken dålig kvalitet? Blir irriterad, hade det varit ett tidigt missfall borde det inte blivit blankg i morse utan fortfarande nån rest tänker jag. Ska inte testa förens mensen är sen någonsin mer, man kan ju ändå inte dra någon slutsats.

Well, på det igen då. Nästa ägglossning sker mitt i flytten så tveksamt om vi kommer få till det då.

• SkogsstjärnN
    josnos skrev 2016-06-01 14:17:30 följande:

Plussade igår, men tänkte ta ett nytt test i morgon och se om det ökat. Det är väldigt svagt än så länge :) BIM på lördag. ser ni något? Svårt att få med på bild ????

Jag ser, men vill varna för spöksträck på sånna test. Testa om nån dag se så att det ökar, håller tummarna!
  • SkogsstjärnN

Jag har blivit knäpp. Mensen kom ju i onsdags, blödde normalmycke under dagen sen inget mer. Lite färg på pappret från gammalt blod men ingen mer blödning. Men mensverk och ömma bröst och fortsatta spöksträck på testlagret. Såhär såg det ut nu på kvällen, äl +20 typ. Är samma test, syns nånstans mellan i normalt ljus. I "mörkt" syns det tydligare, hur knepigt är inte det. Inte trixat med bilden bara hållt det i skuggan.

• SkogsstjärnN

Back! Vi har flyttat och med allt kaos det innebär inte ens loggat in på familjeliv:P. Vi fick bara till det en gång dessutom, med nöd och näppe. Inte tänkt på det nämnvärt förens jag på midsommar fick halsbränna och vinet smakade dåligt. Kännt mindre av brösten än tidigare månad. Äl +13/14 idag och bim -2 enligt min app. Tog ett test igår med samma skitskugga som alltid men idag tror jag tammetusan det blev ett riktigt sträck. Och igår vid middagen mådde jag illa från ingenstans. Hoppas hoppas på ett marsbarn.

• SkogsstjärnN
    DevilsDaughter skrev 2016-06-27 08:58:39 följande:

skogsstjärnan: Tycker mig kunna ana ngt där! Men jag ser streck på alla test ;) Testade du med morgonurin? Har du lutealfas på 16 dagar?

Haha ja, ser själv på de flesta test så det är helt hopplöst veta. Morgonurin ja, dock var jag på toa ca 3 timmar innan morgonbesöket. Enligt min app är det äl+12 / bim -2 idag och jag har 14 dagars lutelfas men är osäker på om det stämmer (har ägglossningsflytningar innan och fått max på äggloasningatest). Har haft kortare lutelfas innan missfallet i februari så inte riktigt förstått hur det ligger till nu.
  • SkogsstjärnN
    Juniblomma13 skrev 2016-06-27 09:04:57 följande:

BIM+2 enl. app, men tror själv att BIM är idag. Tog detta test imorse, vad tror ni? Bilden är tagen 1 timme efter testet togs men det har sett ut likadant hela tiden. Vill så gärna, men har ju läst här att CB kan ge falskt positivt...

Tycker det ser ut som ett plus men fick själv ett jättetydligt spöksträck förra månaden så vågar inte ropa gratis. Ta ett digitalt? Eller en annan sort för att se om det är nått på det.
  • SkogsstjärnN
    DevilsDaughter skrev 2016-06-27 09:22:14 följande:

skogsstjärnan: ok, a men eftersom det går att fånga på bild så måste det ju va där ;) Ska du testa imorgon igen?

Azerup: Blir ofta olika på olika test, om du kollar på kontrollstrecket så är även det starkare på mittentestet. Sådant spelar roll också. Men de är helt klart positiva allihop! Grattis!

Haha ja, så kan man ju säga med;). Ska försöka att inte testa mer idag så definitivt imorgon bitti. Fram tills dess får det vara osäkert:P
  • SkogsstjärnN
    Juniblomma13 skrev 2016-06-27 09:32:21 följande:

Tack! Jag har ett likadant kvar plus ett digitalt, så tar nog båda två imorgon :)

Blir perfekt! Hoppas på ett tydligt sträck i morgon då:)
  • SkogsstjärnN
    emmarebeccas skrev 2016-06-28 06:21:40 följande:

Vänster från imorse och höger från igår eftermiddag.. dessa test verkar bara vilja lura mig, eller?

Många som får spöksträck på cb nu, vänta nån dag och ta nytt?
Svar på tråden BIM - juni 2016