• Anonym (M)

Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...

Jag är 29 år och min man är 50 år. Vi har i år varit gifta 5 år, varit ett par i 10 år och fick i december förra året en son.

Mina föräldrar och omgivningen var inte positiva till vårt förhållande i början men det förändrades snabbt när de väl träffade honom. Jag har inga "daddy issues", hade en väldigt bra och trygg uppväxt om ni vill veta det. Jag är heller inte ute efter min makes pengar då jag idag har högre lön än vad min man har (när vi träffades levde jag på studiemedel så visst hade han mer pengar då men inte ofantligt mycket mer). Att vi inte fick barn tidigare beror inte på att vi väntade utan på att jag inte kan bli gravid på naturlig väg och det krävdes IVF.

Med allt detta klarlagt vill jag säga till dig TS att om ni trivs med varandra så ska ni absolut satsa och kämpa för ert förhållande.

Lycka till!

• Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-06 17:07:18 följande:

Går ju inte att bestämma över en 20-åring förstås men man kan ju VÄDJA till dem. Man kan säga -"Snälla hjärtat, bryt med den där gamla gubben och skaffa ngn i din egen ålder". Man kan säga -"Pappa och jag ger dig 30000 och en utlandsresa SAMT en egen häst om du bryter med den där gubben för han kan inte vara frisk"!

Hade mina föräldrar sagt så till mig när jag träffade min man så hade jag inte varit kvar i deras liv för jag hade nämligen brutit kontakten helt. Det hade varit en enorm sorg för det hade inneburit att de aldrig hade fått träffa sitt älskade barnbarn. Mina föräldrar hoppade inte av glädje när jag berättade för dem att jag var ihop med en man som är 21 år äldre. Idag 10 år senare älskar de dock sin svärson.

Ha tillit till era döttrar (och söner för den delen) att ni uppfostrat dem rätt att de kan välja en partner som de trivs och är lyckliga med. Oavsett om de är 20 år äldre, av samma kön, av annan etnicitet m.m.
Svar på tråden Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...