• Haskel

Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...

Det känns som feminismen fortfarande har en del att arbeta med.

När ska vi lära oss att ta tjejer och kvinnor på allvar. Om en 20-årig tjej, känner och anser att ett förhållande är bra, kanske vi ska lita på hennes omdöme.

Ytterst få hade ifrågasatt en 20-årig kille som haft ett förhållande med en äldre kvinna. Eller påstått att han blev utnyttjad.

Enligt mig kan kvinnor ta ansvar för sig själva, bestämma vad som känns rätt för dem.
    Är det inte ganska ojämställt att ifrågasätta kvinnors omdöme???

• Haskel
    Anonym (Äh) skrev 2016-05-06 13:17:11 följande:
    Nu tycker jag du drar lite konstiga växlar. Om en nitton-tjugoårig kille var ihop med en 45-årig kvinna så skulle nog precis lika många ögonbryn åka i höjden som när könen är omvända. Och som mamma skulle jag INTE gilla det, son eller dotter spelar ingen roll.
    Om däremot de inblandade var säg 30 resp 55 skulle jag (och en hel del andra, gissar jag) inte reagera nämnvärt.
    Det är inte en fråga om feminism (jösses!) utan om vuxenhet.
    Om vuxenhet???

Till och med om en 16-årig tjej blir gravid, och vill behålla barnet, ropas det: "DIN KROPP, DITT BESLUT"!

En 20-årig tjej är alltså mer än vuxen nog att bestämma om hon ska ha barn eller inte... men hon "kan inte besluta vem hon ska vara tillsammans med"?

När är en tjej/kvinna vuxen, nog att ta ansvar för sig själv?
  • Haskel
    Anonym (I) skrev 2016-05-06 17:18:25 följande:

Ts, min dotter är 21 och för mig skulle det inte spela nån roll hur gammal hennes pojkvän är, 
    Det som är viktigt är hur han får henne att må, är han snäll mot henne och får henne att må gott är jag beredd att älska honom som en son, oavsett ålder. 

Och Haskel jag är feminist.
    Mor om jag hade gjort som du föreslår hade min dotter blivit ytterst besviken och föraktat mig för att jag försökt köpa henne med pengar.
    Hon hade också blivit arg för att jag ens trott att det skulle gå, hon är inte till salu. 

Var/när har jag skrivit något om att köpa människor/döttrar för pengar?

Jag menar ju precis som du säger, att tjejer/kvinnor ska få bestämma själva. Men framförallt att de KAN bestämma själva.
Svar på tråden Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...