Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...
Jag säger som Anonym (M): satsa på förhållandet om det känns rätt för er.
Jag blev tillsammans med min man när jag var 19 och han BETYDLIGT äldre. Vi lever ett fantastiskt fint liv fortfarande efter många år, trots åldersskillnaden. Mina föräldrar, och även hans, var mycket skeptiska till vårt förhållande i början. De vande sig dock när vi hade lärt känna varandras släkter och nu funkar det utmärkt med bådas föräldrar, vänner etc..
Vi resonerade länge och mycket kring vårt förhållande i början, min man och jag, och vi försökte även avsluta vårt förhållande ett antal gånger just på grund av rädsla för vad andra människor skulle tycka. Vi kunde dock inte hålla oss ifrån varandra och beslutade oss slutligen för att faktiskt satsa på vårt förhållande och vad vi hade. Ett beslut jag aldrig ångrat!
Folk kommer alltid att tycka saker och ha åsikter om ens liv och dylikt, oavsett vad man gör. Det finns alltid folk som har invändningar om allt. Men det är inte alla som betyder något. De som står er nära och känner er och de som faktiskt betyder något kommer finnas kvar för er och stötta er. Visa att ni menar allvar och satsa om det känns rätt!
Skiter det sig så skiter det sig. Men det kunde lika gärna ha skitit sig i ett förhållande med en jämnårig. Det är ni två som är tillsammans och då är det ni som bestämmer över ert förhållande.
Jag önskar er allt väl!
Kram