• sextiotalist

Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...

Jag hade möjligtvis höjt ett ögonbryn eller så. Men jag är van att se långa relationer med stor åldersskillnad.

Är det en 20-åring så misstänker jag att det kommer bli ett av flera relationer

• sextiotalist
    sextiotalist skrev 2016-05-04 12:20:07 följande:

Jag hade möjligtvis höjt ett ögonbryn eller så. Men jag är van att se långa relationer med stor åldersskillnad.

Är det en 20-åring så misstänker jag att det kommer bli ett av flera relationer

Jag tror de flesta är glada att de inte fick barn med den de var tillsammans med när de var 20 ;)
  • sextiotalist
    Anonym (Sirap) skrev 2016-05-04 14:14:31 följande:

Jag tror det var mig och inte dig själv du tänkte citera.

I den krets min vän är uppvuxen i skaffar man barn tidigt. Hennes syster var 19 när hon fick sitt första barn och hennes kusiner var också kring 20 när de fick sina första barn.

Eftersom medelåldern för första barnet är kring 28-29 så måste du nog inse att det är ovanligt att man får barn så tidigt, så fortfarande, de allra flesta är nog rätt nöjda med att de inte fick barn med din killen de var tillsammans med kring 20.
  • sextiotalist
    Anonym (Sirap) skrev 2016-05-04 14:22:09 följande:

Naturligtvis. Det är inte så många över huvud taget som fortfarande är tillsammans med den de var tillsammans med när de var 20 ett par decennier senare.

Det stämmer. Det är därför jag inte skulle bli så orolig om min hypotetiska dotter träffade en äldre man. Skulle det hålla så var de rätt för varandra (en del hittar rätt tidigt) eller så blir det en av de män som man lär sig att vara i relation med.
Svar på tråden Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...