HEMMAFEST FÖR 15åring?(hjälp!!)
Hej! Jag är en 41-årig mamma med 2 döttrar som är 15(nyss fyllda) resp 20 år. Min 15 åring och jag har diskuterat fester , och hon får gå på dessa dvs så länge hon sköter det. Hon har ingen utetid gällande de men skulle heller inte tillåta att hon kom hem 5 på morgonen!! Utan de brukar sluta runt 1-2. Hon har än så länge bara gått nån gång ibland(högst 1 gg/månad)Hon har skött det och har aldrig kommit hem full, även om både jag och min man förstår att det inte är alkoholfria fester! Hon berättar alltid vart hon är och vi har ett gott förtroende för henne. På festerna umgås hon oftast med äldre kompisar mellan 00 resp 99. Detta har jag inget problem med då jag själv gjorde samma sak(dvs umgås med 1-2 år äldre.) Men idag kom hon och frågade oss om hon skulle kunna få ha en liten mini-fest för 15 st ungefär hos oss på midsommar. (Alltså "ff" som hon kalla det ) och att hon isåfall inte skulle låta oinbjudna komma samt inte mer än 15 då hon inte orkar städa dagen efter (haha!). Jag och min man diskutera detta och jag själv tycker inte det är rimligt men min man tycker vi ska låta henne "prova sina vingar. " OM hon får som hon vill tänker vi komma hem runt 2, låter detta bra? Hur skulle ni ställa er till detta? Klarar hon av ansvaret över vårt hus? När skulle ni komma hem på kvällen?hjälp mig nu fl!!