Inlägg från: Anonym (lollo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lollo)

Varannan vecka? Vad krävs egentligen?

Vad tjafsar ni om? Kan ni inte bara lägga av med det?

• Anonym (lollo)
    Anonym (Livrädd mamma.) skrev 2016-05-02 23:14:50 följande:

Ja. Han har sagt det till mig förr vid separationen och även nyligen till en gemensam bekant som berättade för mig.Han är inte direkt lämplig och umgängen sköts inte bra heller.Han kollar aldrig sin mail.

Jag har smsat och även mailat om läkarbesök och utvecklingssamtal, speciella saker om dagis. (påskparad, lucia, julavslutning osv) flera gånger.

Får svar att han dyker upp, sen dyker han inte upp alls och går ej att nå.

Eller så får man inge svar alls...Jag håller mig lugn, han håller på om allt!

Fel kläder, fel skor, osv.

Sen håller hans fru på och pratar skit om mig inför alla och på sociala medier.

Hon sköter pratet åt honom och eventuella skrivna lappar.

Dessutom skickar otrevliga sms till mig med diverse mindre trevligt innehåll.

Varför har du fortfarande kontakt med dem när de håller på sådär? Varför har du inte blockat dem i mobilen och på sociala medier?
  • Anonym (lollo)
    Anonym (Livrädd mamma.) skrev 2016-05-02 23:33:18 följande:

Redan gjort!

Tyvärr så har jag inte hittar en app som blockar och raderar sms..

Sen måste jag ju tyvärr vara tillgänglig till mitt x och det utnyttjar frun genom att använda hans telefon...

Använder knappt medier längre idag heller.

Varför gör du inte som Brumma rekommenderar och skaffar ett separat mailkonto för all kommunikation med honom och spärrar honom överallt annars? Det räcker att du kollar igenom den kanske en gång i veckan.

Sedan kan du ha en mellanhand för akuta ärenden. Någon som är pålitlig och lättillgänglig. Din mamma eller någon syster exempelvis. Tror inte att exet skulle fortsätta trakassera dig genom en mellanhand.

Vad är du livrädd för förresten?
  • Anonym (lollo)
    Anonym (Livrädd mamma.) skrev 2016-05-03 08:30:52 följande:

För att han aldrig kollar sin mail. Vi försökte ett tag och det funkade ej.

Har ingen mellanhand till hjälp.Han kan inte ens köpa kläder nu utan kommer hit med barnet utan både strumpor, tröja och skor ibland.

Och om du märker att ditt ex inte klarar av att klä barnet (för lite kläder på vintern, alldeles för små storlekar, naket barn) så gör du en orosanmälan. Då kommer socialtjänsten utreda honom och vid behov stötta honom i hans föräldraroll.
Svar på tråden Varannan vecka? Vad krävs egentligen?