• Darimna

Familjerätten påstår att jag har alkoholproblem!

Så förbannat fult av henne. Bara elakt.

Det du kan gra är väl att be att få byta handläggare (eller vad hon nu är för något)  och sedan förklara situationen noga för den nya och hoppas att den personen är vettigare. 

En uppriktig fråga bara: Hade du alkoholproblem innan? Alltså är det därför du varit nykterist i 10 år?

Inte för att det på något sätt ändrar situationen, du har ju absolut inte det nu, men bara om det är därför hon flippar ur. En del säger ju "en gång alkoholist - alltid alkoholist" och det ligger ju något i det på så sätt att en del som varit alkoholister alltid kan ha vissa svårigheter OM de dricker alhkohol, men om man inte gör det alls så finns det ju inget problem att oroa sig. 

• Darimna

Vem fan vill inte ta ett glas för att koppla av ibland?!?

Det är väl självklart att man kan känna så, det är ju därför vi har alkohol.

• Darimna
    Jennie med ie skrev 2016-05-01 18:00:20 följande:
    Det är också skillnad mellan "ta ett glas rött OCH koppla av" och "ta ett glas rött FÖR ATT koppla av".

TS har denna handläggaren själv tagit upp ang tester för att påvisa eller utesluta alkoholintag?
    Jag tycker inte det är så stor skillnad aLLS.

Alkohol är en drog som påverkar kroppen så att man känner sig mer avkopplad. Det vet ju alla och att låtsas som att det inte är så är mer problematiskt än att ärligt erkänna att man dricker just för att man vill uppnåden effekten.

Vilket jag tror de allra flesta gör ibland. Inte varje gång de tar ett glas kanske, men då och då.

Det är trots allt lagligt och i små mängder ganska ofarligt så så
  • Darimna
    Anonym (skål) skrev 2016-05-01 21:51:19 följande:

Klart det är skillnad. Att koppla av och dricka alkohol samtidigt är inte samma sak som att dricka alkoholen för att som en följd av det kunna koppla av. Ungefär som att man kan äta mat och kolla på TV samtidigt utan att man gör det ena för att kunna göra det andra.

Håller inte med alls.

Man kan absolut dricka alkohol FÖR att koppla av. 

Utan att det för den skull betyder att man inte kan koppla av utan den. 

Det finns många sätt att koppla av. Ta ett glas rött kan vara ett av dem, utan att det behöver vara ett problem eller betyda att det inte finns andra sätt.

Svar på tråden Familjerätten påstår att jag har alkoholproblem!