• Holma

Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...

Anonym (Biomamman) skrev 2016-05-01 14:39:38 följande:

"Hjälp först dina egna innan du hjälper andra".

Det är ju mannens barn så han ska ju hjälpa även detta barn
  • Holma
    Anonym (dfghjklö) skrev 2016-05-01 14:03:44 följande:
    Ok, då missuppfattade jag, Bor du i Täby eller? De vill ju inte ha några låginkomsttagare över huvud taget i sin kommun...

Att hyresvärdarna inte godkänner försörjningsstöd är ju en sak, men då har man som vuxen två val: Söka sig till en annan kommun eller söka jobb hela tiden, på alla sätt som står till buds.
    Dvs, vara inskriven på ams, aktivt söka där, vara med i söksidor på facebook, söka via bemanningsföretag, gå runt och presentera sig för potentiella arbetsgivare, skicka spontanansökningar osv.

Nä bor inte i Täby o vad säger att ts bonus inte söker jobb ?
  • Holma

Ska man titta efter vem som har minst nytta av ett eget rum så kanske föräldrarna bör sova i vardagsrummet så barnen får eget rum ?
    Egna rum åt alla barn är ett i-landsproblem idag , det är många många mindre barm som delar rum .

• Holma
    Anonym (Mamsen) skrev 2016-05-01 16:36:00 följande:
    Haha! Tänkte desamma ???? en 20-åring varannan vecka! Jag säger då det!
    Jag vet flera av sonens vänner som är 18-20 år o bor vv
  • Holma
    Ess skrev 2016-05-01 19:43:08 följande:
    Då slänger man ut hen så blir problemet löst.
    Det är ju normalt att slänga ut sina barn , dom som gör det bör inte ha skaffat några alls
  • Holma
    Anonym (laban) skrev 2016-05-01 20:28:30 följande:
    Att slänga ut sitt 20-åriga barn är väl lite att ta i om hen saknar inkomst. Men att låta hen bo i vardagsrummet så att de yngre syskonen kan få egna rum känns som en lämplig lösning.
    Inte i min värld , dom små kan gott dela rum ett år till
  • Holma
    modsey skrev 2016-05-01 20:21:20 följande:
    ehe jo min 20 åring är mitt barn, min 23 åring med. Jag är för övrigt min pappas o mammas barn fast jag snart fyller 50 år.
    Man slänger inte ut en 20 åring, att ens föreslå det är horribelt och nej jag har verkligen inte curlat mina barn. De har när de bott hemma o haft jobb, betalat för boendet och hjälpt till med diverse saker i hushållet.
    Som flera skriver är det bättre att dela av ett rum eller ev. låta ett stort o ett litet barn dela så har de varann vecka eget rum.

Ts, har ni tagit upp problemet med de stora barnen?
     Vad har de själva för förslag på lösning? Min erfarenhet är att det kanske inte alls är så att det är ett problem för dem med diverse åtgärder om man inolverar dem i problemet ni har.
    Ts har inte ens lagt in ett enda svar i denna tråd , det är bara det första inlägget
  • Holma
    Ess skrev 2016-05-01 22:03:07 följande:
    Självklart tänker man på sina egna barn. Det gör ju pappan i tråden, tänker endast på sina tidigare barn och vuxen. 
    Hade 20 åringen i tråden ansträngt sig för att skaffa jobb och flytta, så hade tråden och problemet uppstått. Vissa behöver en hjälpande fot för att komma ut.
    Hur vet du att 20 åringen inte ansträngt sig med att söka jobb ?
  • Holma
    Anonym (Biomamman) skrev 2016-05-01 22:26:10 följande:

MeN om man markerar 20-åringen att den måste snart ge sitt rum till mindre barnet,då kanske blir det snabbare flytt,eller ska 20-åring vuxen bo hemma 10 år till?

Nä men till man har ekonomi till att flytta
  • Holma
    Anonym (laban) skrev 2016-05-02 07:34:54 följande:
    Vad då äldsta barnet? Den äldsta är vuxen?

Bör föräldrarna hålla honom i handen och följa med honom på arbetsintervjuer också? För trygghetens skull?
    Slutar man vara nåns barn för man fyller 18 år o blir myndig ?
    Mina barn kommer alltid att vara mina barn o jag är min mammas o pappas barn fast jag är över 40 år .
    Min äldsta är mitt barn , han är 21 år men ändå mitt barn o jag finns alltid där om han behöver mig vad det än gäller .
Svar på tråden Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...