Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...

De som bor heltid tycker jag har större behov av eget rum.  De två stora kan ju komma varannan v fortfarande, men varsin vecka?

Min 20-åring bor hemma, men hon betalar för sig. Det bör hans 20-åring också göra, så då kanske ni har möjlighet att byta upp er till större?

• SupersurasunkSara
    Anonym (topp) skrev 2016-04-30 18:16:39 följande:
    Men åh vilket smart förslag, så slipper de två stora syskonen träffa varandra över huvud taget, trevlig konsekvens av föräldrarnas skilsmässa att man inte får umgås med sitt syskon längre för då får man inte plats att bo tillsammans....
    De har ju ett fritt val. Dela rum eller kom varsin vecka. Det finns ju inget som säger att de måste komma hela veckor heller. Halva veckan båda hos pappa, andra halvan en hos mamma, en hos pappa. Tvärtom nästa vecka.

Det finns massor med konstellationer som kan lösa problemet. Om de låter 20-åringen betala sitt rum (om nu denne inte pluggar så klart) så kanske de, som jag också skrev, kan byta upp sig i stl.
  • SupersurasunkSara
    Holma skrev 2016-05-01 09:40:58 följande:
    Ska han bo på vandrarhem för att bonusmamman vill att deras små barn ska ha eget rum ??
    Deras barn är inte så små. De är i en ålder då många barn, troligen de flesta, faktiskt vill ha ett eget krypin.

Kanske går det att dela av något av rummen? Isf kan ju de äldsta barnen dela det, de behöver troligen ingen större golvyta i sitt rum.
  • SupersurasunkSara
    Holma skrev 2016-05-01 11:10:17 följande:
    Fast det jag försöker få er att förstå är att inget av detta är lika lätt i hela landet , det är olika svårt i olika delar av landet just med jobb o eget boende hur mycket möjligheter det än finns
    Du är medveten om att man inte är fastklistrad i sin egen kommun? Ja, de allra flesta vill bo kvar med släkt och vänner, men i dagens läge kan inte alla det.

Jag som har barn som går i skola här på orten, eller gjorde ska jag väl säga, och en man med fast jobb på orten måste också flytta om jag får jobb   ort och veckopendla.

Det gäller även ungdomar. Mina barn står i bostadskö lite varstans i landet. Den ena bara på vissa ställen då de flesta kräver att man är 18, men den äldsta på alla möjliga ställen. Utifall att.
  • SupersurasunkSara
    Holma skrev 2016-05-01 13:49:17 följande:
    Det vill nog en 20 åring oxå
    Men 20-åringen är ansvarig för sig själv.
    Holma skrev 2016-05-01 13:54:44 följande:
    Absolut men alla kanske inte är mogna att flytta många mil själv utan kontaktnät vid 20 år heller , alla 20 åringar klarar inte av det
    Det är mycket möjligt att de inte är. Men 20-åringar är ändå ansvariga för sig själva och att en person ska ha eget rum trots att denne bor varannan v, vilket bara det är knepigt vid den åldern, medan de som bor där jämt ska tränga ihop sig är, för mig och många andra helt vansinnigt.

Du är så klart i din fulla rätt att tycka att de yngre barnen ska stå tillbaka för de äldre, precis om jag är att tycka helt annorlunda.

• SupersurasunkSara
    Holma skrev 2016-05-01 14:03:37 följande:
    Tränga ihop sig har ju gått bra hittills så varför skulle det inte hå ett tag till för att bonusen fyllt 20 ?
    Ansvara för sig själv kan man göra trots att man bor hemma o möjligheten att flytta ligger längre fram
    Ja, fast nu går det tydligen inte bra längre. Alla barn är olika med olika behov. Ett vuxet barn bör kunna förstå att om man bara bor varannan vecka (varför i hela friden man nu gör det som vuxen...) så har man inte samma behov av ett eget rum.

Som jag föreslog för TS så kanske de kan dela av ett rum som de äldsta kan dela på, de behöver ju inte yta på samma vis som barn gör.
  • SupersurasunkSara
    BioBonus skrev 2016-05-02 22:25:27 följande:
    Frågade min vuxne son varför han fortsatte med vv tills han flyttade hemifrån som 20 åring och för honom var det för att ha lika mycket vardag och tid med oss båda. Så enkelt kan det va ;)
    Tja, så kan det ju vara förstås. Jag utgick från mig själv, jag har stort behov av ensamhet Liksom mina egna barn.

Svar på tråden Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...