• BioBonus

Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...

Anonym (apan) skrev 2016-05-02 14:34:21 följande:
    Det är inget alternativ..

Varför inte? Så har vi levt i flera år, just för att alla barn (både de som bor helt och de som bor halvtid) ska kunna ha egna rum. 

Jag kan hålla med om att det inte varit optimalt, och jag har längtat efter ett eget sovrum (nu är äldsta barnet utfluget så vi har kunnat flytta om så att även vi har eget rum), men det har varit viktigare att ungarna ska få sitt eget utrymme. Och det kan ju inte vara så lång tid kvar innan 20-åringen flyttar hemifrån så det borde du väl kunna stå ut med?

• BioBonus
    SupersurasunkSara skrev 2016-05-02 22:11:22 följande:

Ja, fast nu går det tydligen inte bra längre. Alla barn är olika med olika behov. Ett vuxet barn bör kunna förstå att om man bara bor varannan vecka (varför i hela friden man nu gör det som vuxen...) så har man inte samma behov av ett eget rum.

Som jag föreslog för TS så kanske de kan dela av ett rum som de äldsta kan dela på, de behöver ju inte yta på samma vis som barn gör.

Frågade min vuxne son varför han fortsatte med vv tills han flyttade hemifrån som 20 åring och för honom var det för att ha lika mycket vardag och tid med oss båda. Så enkelt kan det va ;)
Svar på tråden Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...