Inlägg från: Anonym (dfghjklö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dfghjklö)

Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...

Anonym (Panda) skrev 2016-04-30 21:32:28 följande:
    Skaffa inte fler barn än du kan försörja själv. Vi andra skattebetalare är inte intresserade.
    Alla vuxna har rätt att få hjälp med försörjningen om de inte kan själva. Det är ett samhällsskydd som vi alla som jobbar bidrar till.
    Det medföljer dock vissa krav, som att vara inskriven på arbetsförmedlingen och att på alla sätt man kan jobba för att bli självförsörjande.

• Anonym (dfghjklö)
    Holma skrev 2016-05-01 11:30:42 följande:
    Så tänker inte dom i vår kommun tyvärr .

Sen skulle aldrig soc betalaren hyra o andra kostnader så länge man inte blir utkastad av sina föräldrar eller om föräldrarna absolut inte har möjligheten att ha dom hemma heller .
    Däremot kan man få soc om man bor hemma o är över 20 utan inkomst för att betala för sig hemma
    Jo, det gör de visst. De vill gärna neka, men överklagar man får man rätt. Man är inte försörjningsskyldig för vuxna.
  • Anonym (dfghjklö)
    Holma skrev 2016-05-01 13:58:28 följande:
    Nä det vet jag väl o som jag skrev så får man soc om man bor hemma för att betala för sig men bostadskön godkänner inte socialbidrag som inkomst här tyvärr o det kan man inte överklaga då det är hyresvärdens regler
    Ok, då missuppfattade jag, Bor du i Täby eller? De vill ju inte ha några låginkomsttagare över huvud taget i sin kommun...

Att hyresvärdarna inte godkänner försörjningsstöd är ju en sak, men då har man som vuxen två val: Söka sig till en annan kommun eller söka jobb hela tiden, på alla sätt som står till buds.
    Dvs, vara inskriven på ams, aktivt söka där, vara med i söksidor på facebook, söka via bemanningsföretag, gå runt och presentera sig för potentiella arbetsgivare, skicka spontanansökningar osv.

Svar på tråden Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...