• Skogabo

30 års fest..

Jag fyller 30 i år och tänkte ha en fest i trädgården i Augusti, tanken är massvis med färger, blommor, lyktor, tyll osv.. =P Men jag har några funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med? Jag skulle vilja ha någon form av betalningssystem på alkoholen, inga stora summor utan mest en symbolsumma, hade en kompis som hade kuponger som man köpte 5st för 100 kr men jag vill ju inte kopiera precis lika =P Sen skulle jag vilja ha något roligt bordsplaceringssystem. Har ni några kreativa idéer?? =D Tacksam för svar!! 

• Svar på tråden 30 års fest..
  • Mysigast

30 års fest? Det var länge :) Ska du köpa all dricka på en gång? Tänk på lagerkostnaden.

• Frigående Fru

Använd monopol-pengar, eller hitta på en egen valuta som man kan växla till. Fast kom då ihåg att folk kanske vill växla tillbaka sedan. Annars kan man göra någon form av stämpelkort/kreditkort så man får betala i efterhand. 

Vad gäller bordsplacering så tycker jag det kan vara svårt, man får nog räkna med att den bara håller över middagen om man har en organiserad sådan. Är det mer drop-in blir det bara krångligt. Vill man ha mycket liv och röresle och röra om lite i grytan kanske man kan göra någon version av hela havet stormar som går ut på att byta bord/sällskap.

Tänk igenom vad du vill uppnå med bordsplaceringen och hur du ska få in den i eventuellt tema eller liknanade. T.ex vid formellare middagsbjudningar brukar man ju sitta varannan dam och varannan herr och inte tillsammans med sin respektive. Där brukar jag försöka att se till att alla åtminstone har någon de känner på armlängds avstånd för att ingen ska känna sig obekväm.

Svar på tråden 30 års fest..