Inlägg från: moonstar88 |Visa alla inlägg
  • moonstar88

finansiering

Hej! Vi har alldeles nyss skickat in våra papper till det lite vi ska adoptera från så vi har redan betalt den första halvan av den stora avgiften samt kostnadena för läkarintyg, psykologintyg alla myndighetspapper etc. Dessa pengar han vi precis spara ihop själva. Därför måste vi nu börja om från början igen, då vi inte vet hur lång tid det tar tills vi får barnbesked (16-24 månader står det på hemsidan) så vet vi inte om vi kan/hinner spara ihop till allt det andra så därför har vi kollat med banken att vi får låna pengar där om det blir nödvändigt.

• moonstar88

Då vi väldigt gärna vill vara hemma med vårt barn båda två minst 6 månader samtidigt helst mer så har vi nog räknat med att slutsumman blir drygt ca. 250.000:-. Då är allt medräknat.

Men som sagt vi försöker spara ihop så mycket som möjligt själva, men om det inte är möjligt, beroende på när vi får barnbesked, kommer vi att låna pengar från banken.

• moonstar88

Svårt och svårt vet jag väl inte, det beror nog på hur man är van att leva också. Jag och min man försöker leva så som vi gjorde då vi båda pluggade förutom att vi lyxar till det någon gång ibland.

Men sen äger vi ett hus också så det behöver ju underhållas. Därför har några av våra tidigare ihopsamlade pengar gått till t ex takbyte som vi betalade utan lån. Samt att man inte vet om/när något går sönder. Men som sagt om allt går som planerat så ska vi spara ihop allting själva tills vi får barnbesked, vi har bara kollat med banken om vi behöver hjälp på slutet.

Svar på tråden finansiering