• Plaztiq

Att få hjälp

Jag fick i fredag reda på att jag inte kan BMI gravid på det naturliga sättet och det har tagit hårt.
    Remiss är skickad till Uppsala för vidare utredning, är det nån som vet om man kan få kontakt med kurator där?
    Det här har tagit rätt hårt på mig och har grov ångest varje kväll nu.

• Svar på tråden Att få hjälp
  • JOHA80

Oj vad jobbigt, vet ju hur ledsen man blir när man får beskedet att det är IVF som gäller.

IVF-klinikerna brukar ha psykologer och kuratorer knutna till sig som är vana vid att diskutera dessa frågor och där man kan få jättebra stöd. Har du alltså inte gjort din utredning än? Kanske kan mottagningen som kommer utreda dig även skicka remiss för samtalsstöd? Eller kanske den läkare som remitterade dig nu?

Jag tror det är väldigt viktigt att ha människor att prata med angående detta, det upplevde iaf jag. Har du en partner som du kan dela detta med och få stöd? Eller kanske en god vän eller en familjemedlem? 

Den goda nyheten är att det ofta finns en rad behandlingar och IVF-strategier man kan pröva för att få barn och de allra flesta lyckas till slut. 

Styrkekram!

• Plaztiq

Tack för ditt svar, vi har genomgått en utredning på sjukhuset redan..
    Men eftersom mina äggledare är igensatta så ska vi bli skickade till redproduktionscentrum i Uppsala. Jag vet inte vad som kommer hända från och med dom.
    Jag hoppas jag kan få hjälp av en kurator

Kram!

Svar på tråden Att få hjälp