Tom Araya skrev 2016-04-27 16:38:44 följande:
Eftersom jag är van vid att det är så.
Henritta skrev 2016-04-27 16:23:50 följande:
Hans föräldrar verkar som sagt inte vara så brydda i vad han gör.
Hur vet du detta när du aldrig har pratat med dem?Varför skulle det verka oseriöst? Jag tycker det vore seriöst i allra högsta grad.
Att det känns konstigt kanske har mer med dig att göra än vad som vore en naturlig åtgärd i ett sådant här fall.
Bilen har han köpt själv och står på han, enligt min dotter.
Jag skulle inte vara helt säker på de uppgifterna. Betalar han även alla avgifter, bensin mm? Jobbar han? Betalar han för mat och boende hemma?
Men om du är övertygad om att det inte går att påverka (utan att ens ha försökt) så har du bara två möjligheter:
1. Förbjuda din dotter att fortsätta umgås med killen.
2. Strunta i hela grejen.
Har funderat på att prata med Rasmus själv men min dotter skulle hata mig efteråt om jag förbjöd dem att träffas. Det är inte heller förbud från att ses som jag är ute efter. Vill bara att han ska sakta ner farten men han försökt prata med min dotter men hon vill inte lyssna.
Om nu grabben har så svårt att ta till sig uppmaningar från andra vuxna så måste de våga ställa ultimatum.
Verkligen? Är inte din kärlek och dina band till din dotter större?
Ja, du utgår från ditt eget perspektiv. Hans föräldrar har inte något med hans körande av bil att göra och det måste jag faktiskt stå fast vid. Det angår inte dem och därför tänker jag inte kontakta dem. Han är myndig och är då alltså vuxen, oavsett hur omogen han är i frågan när det gäller att köra bil. Jag anser att hans föräldrar inte kommer kunna göra mycket mer än mig än någon annan. De kan prata med honom och försöka avråda honom från att köra fort, men inte mycket mer än så. Pojken är snäll och har inga andra problem med honom. Bilen är hans och han har köpt den, det tror jag faktiskt på. Han går sista året på gymnasiet, tar studenten i år. Min dotter går fortfarande i nian. Jag vet inte vad han betalar för hemma faktiskt, tror han har en lägenhet på gång.
Funderar på att prata med killen men är bara rädd att det hela ska bli ännu värre då. + jag vet att min dotter kommer bli FÖRBANNAD på mig, vilket kommer resultera till att hon bosätter sig hos honom ett tag framöver för att visa sin ilska. Har inga problem med att hon bor där egentligen, bara att hon tar det på det här viset.
Min kärlek till min dotter är otroligt stor. Det största. Det har jag aldrig sagt något om. MEN jag vet att hon sätter sin pojkvän först av allt.