Tom Araya skrev 2016-04-27 16:12:52 följande:
Det beror på vad du menar med makt. De kan inte bestämma över honom som för en omyndig men kan däremot påverka honom och är han dessutom beroende av dem så har de definitivt fortfarande en viss makt till detta. Betalar de för bilen så kan de dra in det.
Jag antar att du inte helt struntar i vad din dotter gör från den dagen hon fyller 18.
Jag skulle ha tagit ett snack med honom och sagt att det blir inget mer umgänge med dottern om han inte skärper sig och görs detta i närvaro av hans föräldrar ska det mycket till för att han ska strunta i det snarare än att tänka att han inte vill uppleva ett sådant samtal en gång till.
Jag skiter i om folk är 10, 18 eller 100, vissa beteenden accepterar jag bara inte och kan jag inte påverka dem att ändra sitt beteende så håller jag dem ifrån mig. Jag blundar inte och accepterar utan att säga ifrån för att människan är myndig, snarare ska väl det innebära att människan är mer mottaglig för sunt förnuft.
Ditt resonemang är vridet och du lyssnar inte på vad vi säger till dig!! INGEN säger här att det inte går att FÖRSÖKA påverka grabben!! Du är så naiv, hur gammal är du ens?? Vi låtsas som att mamman skulle ta ett snack med grabben om att han måste sakta ner farten, annars får inte hans dotter åka med honom längre. Vi säger att han skulle göra det för ett tag, men hur ska mamman veta sen när dottern får börja åka med honom igen hur han kör? Hon kan inte ha uppsikt över hans bilförande hela tiden, säkert inte ofta alls. Det hon har sett är säkert få gånger eller hört av dottern!
Inse nu bara att han kommer fortsätta köra fort och leka racer med sin bil ett tag till. Det är bara o vänta tills den perioden är över! Annars får du väl isolera din dotter så får du väl se hur glad hon kommer va på dig sen!