Inlägg från: Griffinmedg |Visa alla inlägg
  • Griffinmedg

Dotterns pojkvän kör som en galning!!

Tipsa polis om en bil som kör väldigt fort och vårdslöst (hans bil, den han kör)

Fråga han, älskar du min dottet ser du en framtid med henne (barn senare osv) för kör han ihjäl henne eller någon annan så är den framtiden som bortblåst. Är du rädd för att din dotter blir sur? Säg till på skarpen prata med grabben föräldrar osv. Hellre att din dotter är sur ett tag än att du får sätta blommor på hennes grav.

• Griffinmedg

Okej

Nr 1: hans föräldrarna kanske kan prata vett med grabben, ja han är myndig och gör som han vill men han kanske inte har förnuft som hans far eller mor!!

Nr 2: ja finns risk att han blir av med körkort. Men jag ser ju hellre att han blir det än att han utsätter sig själv, din dotter och andra i fara.

• Griffinmedg
    Henritta skrev 2016-04-27 15:02:01 följande:

Han bor fortfarande hemma. Har aldrig träffat hans föräldrar eller ens pratat med dem så vet inte hur de är som personer eller nånting.

Okej, jag hade tagit kontakt med dom,och som personen över säger kanske föräldrarna inte kan ändra på nått men dom kan försöka. Och din dotter är inte myndig du är fortfarande boss hon brstämmer inte du gör,hur hårt det än låter så skyddar du henne.
  • Griffinmedg

Blir förbannad, hur kan man bli stämplad tönt för att man vill lära en omogen 19 åring en läxa. Han borde inte ha det där körkortet. Alla växer upp någon gång men ytterst få tar andras liv medans dom växer. Så se till att grabben får växa upp med en läxa i ryggsäcken än ett lik på samvetet.

• Griffinmedg
    Anonym (?) skrev 2016-04-27 15:40:25 följande:

Han kommer inte köra ihjäl sin egen flickvän fattar ni väl!

Jag kommenterade för att flickans mamma skrev att han kör som en dåre, kör han fort och inte hinner bromsa får sladd hålla sig på rätt vägbana i kurvor osv och krockar och hon dör så har han ju tagit hennes liv med idiot körning. JA DESSA SAKER KAN HÄNDA ENDÅ MEN JU FORTARE DU KÖR JU MER ÖKAR RISKEN FÖR ATT SAKER HÄNDER! och i detta sammanhang har jag fattat det som att de inte är lite sladd å lek på industi parkering.
  • Griffinmedg
    Anonym (?) skrev 2016-04-27 15:59:37 följande:

Det kommer ALLTID finnas folk som kör som galningar!!

Killen är 19, han är inne i den där perioden då killar vill vara tuffa och köra rally med bilen! Det är bara och inse!

Är du 19 och vill vara tuff? De kommer alltid finnas idioti på olika nivåer håller helt med dig. Men det jag och vi försöker göra här är att tipsa mamman om vad hon kan göra som vi hade gjort. Och skulle han kanske ta in det man säger eller vad som skrivits här kanske han tänkt lite längre och kört lugnare. Då är det en mindre galning på vägen och kanske en mindre olycka? Förstår inte varför du bestrider våra tips och idéer. Lönlösa eller inte bollen ligger hos mamman om hon vill försöka ändra på situationen. Jag är pappa har barn, om 13 år kanske mitt barn som är 15 dåker runt med en galen tuff 19 åring eller så kanske jag för 13e året går till min dotters grav för att en annan 19 åring inte förstod tipset om att köra försiktigt. Sen är ja fortfarande med på notera om att de alltod kommer finnas dessa bilförare men kan man prata och kanske förhindra en så är det fortfarande positivt
  • Griffinmedg

Nä prata med föräldrar var ett tips om han kanske inte lyssnade på en annan vuxen. Prata med han då, eller henne hur jävla sur hon än blir? Du säger kärleken till hennes pojkvän är störst av allt? Större än livet i bevar? jag vill inte diskutera detta mer då jag får uppfattning om att du egentligen inte är så otrolig som du säger. Hoppas det löser sig.

Svar på tråden Dotterns pojkvän kör som en galning!!