Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Hur mycket behöver man äta egentligen?

Hej! Jag är 26 år, väger 55 kg och är 166 cm... Tränar ganska mycket... Ca 2 långa konditionspass i veckan och därimellan lite hemmagym och promenader.

Om du inte rör nåt på dig så klarar du dig säkert på den maten... MEN du måste ju börja röra på dig om din kropp ska hålla livet ut... Om du har problem med knäna får du prata med någon expert om träning som funkar ändå... Tex promenader, cykling mm. Det är väl inget fel på din kost... Men börja träna efter förmåga och öka därefter kosten. För börjar du röra på dig så kommer du känna att du äter för lite.

• Jordgubb90
    Anonym99664 skrev 2016-04-26 09:31:22 följande:
    Hej,

Jag tränar i den mån att jag tar promenader och kör lite pilates då och då. Jämfört med förut då jag tränade 4 ggr i veckan om minst 2 timmar per pass känns det inte som om jag bränner kalorier överhuvudtaget med promenader etc. Det var därför jag skrev att jag inte tränar mycket, räknar inte promenader som träning på den nivå jag är nu. Kör pilates ibland men inte regelbundet då jag just nu har en period där jag går upp 05.00 och kommer hem 20.00/21.00. Hinner i princip bara äta och sova! Som tur är så är det tillfälligt.  

Men denna tråd gäller kosten. Så om jag får i mig allt jag behöver så är jag nöjd. =)
    Jobbar du? Är det därför du är borta 05-20? Vad jobbar du med? Beror ju på sånt också...
Svar på tråden Hur mycket behöver man äta egentligen?