Mitt barn mobbar.
Jag tror inte alls man behöver må dåligt för att mobba. Jag och en klasskompis mobbade en en kille i fyran utan någon som helst anledning. Mer än att det gick. Man blev lite sådär maktgalen på något sätt.
Han var klumpig, lite störig och ett tacksamt mobb-offer. Vi hade en stökig klass, lite tråkigt och inte ögonen på just oss och vi upptäckte att vi kunde tracka den här stackars killen. Ingen kom på oss men jag bytte klass (p g a flytt) 1.5 år senare så då upphörde det ju såklart.
Och nej jag har aldrig mobbad någon senare, inte mått dåligt heller. Hade full koll på att vi skulle få ett helvete om det kom fram.
Nåväl, med det sagt så tycker jag TS ska ta av sin dotter mobiltelefon/padda/dator en period och ersätta det med en stendum telefon som enbart går skicka sms med och ringa. Då blir det mycket svårare att gömma sig och fortsätta hitta på dumheter digitalt iaf.
Kontinuerlig uppföljning med de andras föräldrar. Göra klart för dottern att nej de behöver inte bli bästisar, hon behöver egentligen inte ens gilla barnet i fråga men hon måste uppföra sig som folk och eftersom hon nu redan gjort en massa skada får hon anstränga sig lite extra för att hjälpa tjejen att komma in i gruppen igen.