• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Stora My skrev 2016-05-06 11:21:15 följande:

Jag håller med. De pratar ju om efter sex ta lime+vatten tampong. Det kanske får ner det lite men att komma ner på 4 och hålla det där i flera dagar är ju svårt. Det var det jag menade häromdagen, att det är så mycket runt om så det är nedslående alltihopa.

Nä jag tar ett glas vin ikväll och struntar i allt med dieter osv.

Det gör du rätt i.. njut av vinet

Jag har precis fått i mig popcorn med massa salt, och godis.. attans att jag inte klarar detta haha.
  • Melloj
    MissJL skrev 2016-05-06 11:39:51 följande:

Jag hänger med i den här tråden! Vi ska börja baka bebis o det vore roligt med en liten kille då vi har två flickor sen innan... Väntar äl nästa vecka :)

Åh vad roligt du är så välkommen!

Hur gjorde ni när era flickor blev till? Ska ni göra tvärtom nu? Så skoj!
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-08 10:31:50 följande:

Igår var perfekta d-dagen (3:e dagen innan) men det blev ingenting. Mannen är förkyld och jag har ännu inte lyckats övertyga honom. Jag är ledsen...Hoppas det går få med honom till nästa månad. Idag skulle jag nog få stegring men har inga äl stickor kvar. Känns ju inte lönt köpa nya heller när han inte är med på tåget. Jag har slutat med lactal men äter nog mina extra vitaminer/minareter ändå.

Åhh vad synd förstår att du är ledsen. Hoppas han ändrar sig till nästa månad. Fortsätt ät dina vitaminer, det hade jag gjort. Håller tummarna för dig att mannen din ändrar sig. Kram
  • Melloj
    pojkmorsan skrev 2016-05-08 11:15:32 följande:

Hej tjejer! Här vill jag vara med ???? Har två pojkar 7 och 6 år i år. Har studerat tjejbandet i 5 så nu är de väl dags! Vi provade för några år sedan men slutade i MF sedan har de kommit annat emellan i livet. Men nu jäklar nästa månad kör vi äl 9 juni. Så nu ska ja till Apoteket beställt pH stickor håller på o lägger om kosten. Taggad till tusen och hoppas de inte ska ta allt för många månader att få till ett pluss ????

Själv är jag snart 27 år ????

Vad roligt välkommen! Vi ska också köra första försöker nästa månad. Äter vitaminer men är dålig med diet. Tänker börja bli lite bättre från och med imorgon Hur lång tid tog det för dig när du blev gravid med dina pojkar? För mig tog det inte så lång tid men då körde vi på varje dag.. denna gången ska vi bara köra fram till 3 dagar innan så nu kommer det nog ta lite längre tid. Hoppas inte allt för länge.
  • Melloj
    Zoey90 skrev 2016-05-08 12:02:27 följande:

Vi ska försöka första gången nu i maj. Jag vill helst baka en flicka, men är så rädd för att försöka ifall jag skulle få en pojke och bli missnöjd(vilket jag vet att jag inte skulle bli om jag inte hade försökt planera en flicka).. Svårt. Men vill nog läsa lite. Vad har ni för förslag på olika bakningsrecept? :)

Välkommen och vad roligt att ni ska börja nu denna månaden. Jag la upp en länk tidigt i tråden, i den står det rätt bra om hur man ska göra. Är det ditt första barn? Gör det lite på "skoj" om du kan försöka intala dig det Jag har två pojkar sedan tidigare och om jag nu blir gravid en gång till så är chansen rätt stor att det blir en pojke till det gör mig såklart inget men det hade varit skoj med en tös så jag kör på bakningsreceptet lite på "skoj"
  • Melloj

Jag tänkte uppdatera och lägga in våra alias, barn och vad vi tänker baka i ursrungsinlägget för att det ska bli lättare för andra att "förstå". Hoppas det är ok?!

• Melloj
    Zoey90 skrev 2016-05-08 20:49:02 följande:

Vet inte om det funkar med bilder här, men detta är månadens prognos enligt NC. När skulle ni säga är bäst att ligga för att få tjej? :)

Jag vet inte om jag förstår den rätt men stämmer det att du har ägglossning måndagen den 16 maj så borde du ha sex varje dag fram tills torsdagen den 12 maj kanske även sex på fredagen den 13 maj.
  • Melloj
    Zoey90 skrev 2016-05-08 21:26:55 följande:

Enligt beräkningen är det då jag ska ha äl ja. Jag är så rädd att jag ska missa chansen om jag inte har sex exakt vid ägglossningen haha.

Ja, det kommer säkert att ta längre tid att bli gravid men ge inte upp Jag räknar med att det kommer att ta ngr månader denna gången och det har gått fort med mina killar innan.. vi hade sex hela tiden då... innan, under och efter ägglossning.
  • Melloj
    pojkmorsan skrev 2016-05-08 21:34:22 följande:

Melloj ja har läst mycket studier om det där. och det råder delad mening viss studie säger att det ät 75% att tredje barnet blir samma kön om de två första är samma.. Medan viss säger att de fortfarande är 51/49 som gäller.. Sannolikheten att få tre pojkar är bara 14%..

Sen har jag läst att de finns studier som pekar på att vissa män har genetiskt typ fel på x alternativt y spermierna.. Hur ser de ut i eran släkt? Här e ändå ganska delat min mamma har en bror min pappa ensambarn så även jag. Min mans pappa har två döttrar sen min man. Hans mamma har först två söner sen en dotter sen två söner och sist en dotter.. Nu har vi två söner hans syster har två söner.. De e dags för tjejer ????????

Min första son tog ett år men då kolla vi inte äl osv sen börja ja med glandin och blev gravid direkt. Min yngre blev liksom bara till oplanerat typ :)

Ja, jag har också läst det Det är övervägande pojkar både på min sida och min mans. Det kommer säkert bli en tredje pojke här haha men men vi testar och kör helt enkelt
  • Melloj
    Molle90 skrev 2016-05-08 22:11:20 följande:

Hej

Hoppas ok att jag hoppar in här :) har 2 tjejer sen innan och nu hoppas vi få en pojke till familjen :)

Vad roligt du är så välkommen! När ska ni börja försöka?
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016