• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Stora My skrev 2016-04-26 19:23:27 följande:

Mannen ska även ta kalcium och magnesium för att sänka pH men jag får han ta en multivitamin (är ju öite kalcium och magnedium i) samt två tranbärskapslar per dag. Men att ändra kosten går han inte med på.

Läste om rekommendationerna på länken du gav om diet, tillskott, tidpunkt för sex, ställning, pH osv.

Tack! Då får min man börja ta tabletter imorgon dieten kommer han aldrig heller gå med på:-/ Läste där inne igen.. man glömmer viktiga saker hela tiden. Mannen bör ha "minskat" sin testosteronnivå och höjt sin östrogennivå för att gynna flickaspermierna. (Sänka testo=lakris, höja östro=grapefrukt). Tyvärr höjs testosteronnivå när man äter rött kött... min man kommer aldrig gå med på att utesluta det.. haha men man kan juh inte få allt
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-02 12:58:47 följande:

Nu har jag beställt ph stickor. Blir ju intressant kolla vad jag ligger på. Jag tar till alla medel nu för att försöka "baka". Det har gått så där med dieten. Jag har ätit mera mejeri vilket är bra men även kött någon gång. Till helgen närmar sig d-day för mig. Ska börja med lactal nu och testa med äl-stickor innan helgen. Brukar oftast missa stegringen när jag testar men känner ju oftast av själva ägglossningen. Tanken är pricka in tre dagar innan och bara släppa lite vid öppningen. Jag tror jag får med mannen på det hela.

Åh vad roligt lycka till nu! Vi kommer börja försök nr 1 i juni. Äter du kalcium/magnesium tabletter? Det går sisådär med min diet också .. har ätit massa kött och godis .. men nu ska jag börja på allvar!!!!!
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-03 16:38:38 följande:

Ni vet, det blir ju lätt lite maniskt kring allt när man läser det ena och det andra. Det är ju svårt tro att andra som fått ett visst kön gjort på nåt särskilt sätt. (Tex vet jag ju andra som inte hpllit någon särskild diet, ätit både kött och salt mat och fått en flicka). Men jag vill så gärna försöka fast det känns ju lite hopplöst också, att det kommer funka. Särskilt nu när ph ligger på över 6. Det jag kan försöka ändra på är det med ph värdet där nere, tidpunkt och sex utan att komma jag kan försöka ändra på. Alltså som skulle göra det annorlunda än de andra gångerna.

Jag håller med dig.. man blir lite manisk men jag tror som du, det viktiga är Ph-värdet, tidpunkt och sex utan orgasm men dessa ökar man chansen till en flicka. Det är slumpen som avgör men som sagt man kan öka chansen med dessa saker. Man vill tro att det ska fungera och det är juh egentligen det "lilla" att göra för att se om det blir en flicka eller inte. Och ni andra som då läser detta inlägg utan att ha läst innan så det viktiga är juh såklart att bebisen är frisk mm.. jag och min man planerar juh att skaffa ett BARN till. Skoj med tös bara för vi inte har det innan. Men Stora My .. kör på det du skriver och använda Lactal varje dag och innan sex.. använd intimtvål och be mannen att bada/duscha varmt 5-15 min innan ni ska ha sex håller tummarna!
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-05-03 13:18:34 följande:

Någon som vet vilka tabletter o sånt man tar för att höja ph värdet? Jag försöker äta kosten för att få pojke men har svårt för kött osv.

Stora My har berättat allt det viktiga för pojkbak.. äta massa protein och salt. Drick kaffe!
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-03 16:39:34 följande:

Och pricka rätt dag. Osäker om jag har så koll på det egentligen. :-P

Glömde skriva och fråga innan.. du skrev att du hade 6.2 i Ph värde. Vad mätte du? Urin? För kroppens Ph värde ska ligga runt 6 dvs det som man mäter med saliv eller urin. För att veta underlivets Ph, som bör ligga runt 4, mäter du genom flytningar eller att du för upp stickan så den "duttar" dina slemhinnor.
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-04 20:23:23 följande:

Köpt nya ph stickor som visar 0-14. Låg på kring 5 så det är ju en sänkning i alla fall.

Men det va juh bra.. jag tycker inte mitt sänks mer ... hur ska man göra förutom tabletter och lactal?
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-05-05 13:02:06 följande:

Var hittar ni ph stickor?

Det står ju att man Ska höja för pojke men är det inte en risk för svamp o sånt då?

Apoteket Kronan köpte jag mina .. 0-14 och tror de kosta 220kr. Jo det finns en risk att du kan få svamp.. tvätta dig med Lactacyd, läste någonstans att det inte sänker Ph värdet vilket man kan tro.
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-05-05 13:02:06 följande:

Var hittar ni ph stickor?

Det står ju att man Ska höja för pojke men är det inte en risk för svamp o sånt då?

Apoteket Kronan köpte jag mina .. 0-14 och tror de kosta 220kr. Jo det finns en risk att du kan få svamp.. tvätta dig med Lactacyd, läste någonstans att det inte sänker Ph värdet vilket man kan tro.
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-05 15:20:35 följande:

Enligt info på länken var det via kosten man kunde sänka ph där nertill. Tycker det är jättesvårt. Funkar väl så där med dieten. Får nog i mig för mycket salt, har även ätit lite bröd och dricker inte massor med mjölk.

Väldigt väldigt svårt! Och enligt den länken jag la upp så skulle man testa var fjärde timme så att ens Ph låg på 0(?!) är det ens möjligt? Nej det får vara som det är nu.. jag hoppas dock att det sänks lite till på en månad. Jag äter bröd varje dag :-/ men dricker mkt mjölk och fil... jaja.. det får bli som det blir (men jag kan inte sluta reta mig på att jag inte kan sänka Ph till iallafall 4 )
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-05-06 08:40:55 följande:

Vet ni hur det är med bröd? Har läst olika överallt. Ska man undvika det eller äta det på boy diet?

Jag tror som Stora My att du kan äta det med tanke på att man helst ska undvika det om man vill ha en tös. Ät på .. och ät för mig med
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016