• Stora My

"Baka flicka/pojke 2016

Och pricka rätt dag. Osäker om jag har så koll på det egentligen. :-P

• Stora My
    Melloj skrev 2016-05-03 19:46:42 följande:

Glömde skriva och fråga innan.. du skrev att du hade 6.2 i Ph värde. Vad mätte du? Urin? För kroppens Ph värde ska ligga runt 6 dvs det som man mäter med saliv eller urin. För att veta underlivets Ph, som bör ligga runt 4, mäter du genom flytningar eller att du för upp stickan så den "duttar" dina slemhinnor.

Okej! Hade inte koll med kroppens värde. Jag kollade med urin, låg på 5.8 idag och med sekret vilket var lite svårt att utläsa men för högt. Det ska väl ligga på 4-4.5 så det måste ju ner.
  • Stora My

Köpt nya ph stickor som visar 0-14. Låg på kring 5 så det är ju en sänkning i alla fall.

• Stora My
    Melloj skrev 2016-05-05 13:43:48 följande:

Men det va juh bra.. jag tycker inte mitt sänks mer ... hur ska man göra förutom tabletter och lactal?

Enligt info på länken var det via kosten man kunde sänka ph där nertill. Tycker det är jättesvårt. Funkar väl så där med dieten. Får nog i mig för mycket salt, har även ätit lite bröd och dricker inte massor med mjölk.
  • Stora My
    vicky91 skrev 2016-05-05 13:02:06 följande:

Var hittar ni ph stickor?

Det står ju att man Ska höja för pojke men är det inte en risk för svamp o sånt då?

Jag köpte stickorna på Apoteket.

Egentligen ska ju killens spermier också ligga högt för pojkbak men eftersom y spermier trivs i basiskt så är det ju lite lättare för dig ordna "rätt miljö" ifall du får orgasm innan honom. Om inte annat blir det ju roligare än att fixa x miljö... :-P
  • Stora My
    vicky91 skrev 2016-05-06 08:40:55 följande:

Vet ni hur det är med bröd? Har läst olika överallt. Ska man undvika det eller äta det på boy diet?

Jag tror du kan äta det. Det verkar som att jäst är ogynnsamt för flickspermier.
  • Stora My
    Melloj skrev 2016-05-05 20:38:57 följande:

Väldigt väldigt svårt! Och enligt den länken jag la upp så skulle man testa var fjärde timme så att ens Ph låg på 0(?!) är det ens möjligt? Nej det får vara som det är nu.. jag hoppas dock att det sänks lite till på en månad. Jag äter bröd varje dag :-/ men dricker mkt mjölk och fil... jaja.. det får bli som det blir (men jag kan inte sluta reta mig på att jag inte kan sänka Ph till iallafall 4 )

Jag håller med. De pratar ju om efter sex ta lime+vatten tampong. Det kanske får ner det lite men att komma ner på 4 och hålla det där i flera dagar är ju svårt. Det var det jag menade häromdagen, att det är så mycket runt om så det är nedslående alltihopa.

Nä jag tar ett glas vin ikväll och struntar i allt med dieter osv.
  • Stora My

Så roligt! Ska du köra på något särskilt sätt?

MissJL skrev 2016-05-06 11:39:51 följande:

Jag hänger med i den här tråden! Vi ska börja baka bebis o det vore roligt med en liten kille då vi har två flickor sen innan... Väntar äl nästa vecka :)

• Stora My

Jag vill också nu, inte vänta men mannen vill inte.

Låter ut som en bra plan. Håller tummarna ni prickar rätt nästa vecka.

• Stora My

Jag vill också nu, inte vänta men mannen vill inte.

Låter ut som en bra plan. Håller tummarna ni prickar rätt nästa vecka.

Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016