• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Connie07 skrev 2016-04-21 22:32:11 följande:

Exakt ,stämmer bra!Fick en flicka på det sättet och samlag 3-4 dagar innan ägglossning .Ingen säker metod,men ökar chanserna.

Jag ska köra exakt så (eller vi.. haha) och hoppas på en flicka. Vi har juh prickat ägglossningen och dagarna efter och resultatet har blivit två underbara killar<3 som sagt det gör juh absolut ingenting om det blir en liten kille igen men hade varit skoj med en tjej.
  • Melloj
    Loncelot skrev 2016-04-21 21:03:31 följande:

Det tycker jag har fått 3 barn med hjälp av den

Jag har ju använt vanliga ägglossningsstickor innan men nu ska vi ju bara försöka dagarna innan och då borde fertilitetsmonitor vara bra tycker jag, då den räknar hög och max fertilitet. Eller tänker jag fel?
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-04-23 19:37:10 följande:

Melloj: Hur ska du göra med dieten? Tycker det är svårt förstå riktigt hur och vad man får äta.

Jag har ännu inte fått med mannen på noterna. Hoppas i alla fall.

Ja jag kommer inte att följa den slaviskt jag tror mkt på det här med Ph-värdet och sex dagarna innan ägglossning men.. just nu äter jag: tranbärskapslar, kalcium/magnesium tabletter och folsyra. Har börjat minska ner med kött, salt och kaffe, men som sagt så dricker jag två koppar på morgonen. Jag får i mig mkt mejeriprodukter (mjölk, fil och ost) och kommer att försöka äta mer vegetariskt. Grönsaker äter jag redan endel så det fortsätter jag bara med

Ja det är lite svårt att förstå med tanke på att det står olika på många sidor men jag tror det viktiga i det hela är att man får i sig mkt mejeriprodukter, minskar på salt och äter mindre "rött" kött... Har läst att man inte ska äta frukost och inte småäta mellan middagarna (detta blir tufft för mig som älskar att småäta:-/).

Hoppas du får med mannen har ni barn sedan tidigare? Har ni börjat försöka? Vi ska börja i juni men har redan börjat med fertilitetsmonitorn för att hålla reda på min ägglossning. Så spännande detta ska bli! Längtar redan.. haha
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-04-23 19:37:10 följande:

Melloj: Hur ska du göra med dieten? Tycker det är svårt förstå riktigt hur och vad man får äta.

Jag har ännu inte fått med mannen på noterna. Hoppas i alla fall.

Jag glömde juh skriva att man ska juh helst undvika bakverk (socker) så jag tänker inte äta ngr kakor, godis mm .. tyvärr kommer jag väl inte lyckas med det men men
  • Melloj
    Strimmaavljus skrev 2016-04-23 20:54:34 följande:

Jag väntar dotter nr2 och vad som är gemensamt är att vi aldrig prickat ÄL utan haft sex varannan dag och varje och sedan med intensivt runt ÄL. Då finns det alltid tillgång på sega flickspermier som lever kvar. :)

Grattis till tösen i magen

Okej, ni har aldrig prickat ÄL då? Eller typ dagen innan? Ja, hoppas de små rackarna lever kvar och vinner över de snabba som kommer i raketfart haha.. skämt åsido.
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-04-21 22:06:51 följande:

Hur blir man mer basisk?

Det med kaffe har jag läst att man ska dricka om man vill ha pojke men vet inte om man "får" när man vill ha flicka. Har ni fler tips om att få pojke?

Hittade du "pojkbaket" i pdf-filen jag bifogade? Tycker det står rätt bra där hur och vad man ska tänka på
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-04-24 09:07:59 följande:

Jag tror stenhårt på att pricka in ägglossning. Mina två flickor blev till typ 3 dagar innan ägglossning.

Det tror jag med
  • Melloj

Jo det stämmer så kör på Vicky91 när strecket är som starkast

Stora My: jag velar om vi ska köra fyra eller tre dagar innan :-/ .. kanske lite för optimistiskt att köra fyra dagar innan. Känns som det kommer att ta en evighet för att få det där plusset då.

• Melloj
    vicky91 skrev 2016-04-25 07:23:23 följande:

Jag hade nog testat dag 4 och tre. Men även varje dag sen mensen är öveer o så då fram till tre dagar innan. Har läst att ju mer utlösning destu mindre pojkspermier.

Ja, jag har också läst det så det får bli så som skriver. Varje dag fram tills 3-4 dagar innan mens
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-04-26 12:28:19 följande:

Jag är inne på att köra tre dagar innan och att mannen har sparat sig i sju dagar. Det är gynnsamt för flickspermier, enligt länken du la upp Melloj. Sen skulle jag vilja pricka O+12 då det också gynnar flick men det får inte ha gått mer än 48 timmar sen utlösning för då gynnas pojkspermier. Om det är mindre än 48 så är det bra för flickspermier. Ja det är mycket hålla reda på. Och så stod det i länken också att göra tvärtom än när man "bakade" tidigare och som sagt mina pojkar är gjorda på ägglossningsdagen eller dagen innan.

Melloj har du fått din man att äta tranbärskapslar osv för att sänka pH? (Min tycker allt är jumbo humbo men tar nu vitaminer och kapslar)

Har du tänkt kolla pH med stickor?

Tycker det känns bökigt. Tänkte köra Lactal i alla fall.

Jag tänkte också köra 3 dagar innan, kanske 4. Det står så olika på olika hemsidor angående om man ska ha det varje dag eller om mannen ska ha sparat sig.. vi måste titta upp detta. Någon annan som vet kanske? Ja 0+12 ska också vara bra har jag läst men jag "vågar" inte det .. känns som jag inte har sååå bra koll på min ägglossning. Mina killar blev också till på ägglossningsdagen så därför kommer vi köra annorlunda denna gången för att se

Ska han också äta tranbärskapslar? Det hade jag ingen aning om.. oj.. haha... min tycker samma. Han bara skrattar åt allt

Ja jag har köpt PH- stickor på Apoteket som visar 0-14. Inte alls svårt.. kissar i en mugg och doppar stickan sen jämför jag färgerna med färgkartan jag fick med. Jag har redan sänkt mitt PH-värde men är inte i mål än. Jag kommer också använda Lactal, och även RFSU intimtvål. Glömde skriva innan att jag även kommer att dricka Theracough innan för att sekretet inte ska vara för segt, detta ska tydligen även gynna flickaspermierna. Nu när jag skriver ner allt detta så låter jag juh helt manisk haha... men men som sagt, roligt att se om det funkar
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016