"Baka flicka/pojke 2016
Ja jag kommer inte att följa den slaviskt jag tror mkt på det här med Ph-värdet och sex dagarna innan ägglossning men.. just nu äter jag: tranbärskapslar, kalcium/magnesium tabletter och folsyra. Har börjat minska ner med kött, salt och kaffe, men som sagt så dricker jag två koppar på morgonen. Jag fårensig mkt mejeriprodukter (mjölk, fil och ost) och kommer att försöka äta mer vegetariskt. Grönsaker äter jag redan endel så det fortsätter jag bara med
Ja det är lite svårt att förstå med tanke på att det står olika på många sidor men jag tror det viktiga i det hela är att man får i sig mkt mejeriprodukter, minskar på salt och äter mindre "rött" kött... Har läst att man inte ska äta frukost och inte småäta mellan middagarna (detta blir tufft för mig som älskar att småäta:-/).
Hoppas du får med mannen har ni barn sedan tidigare? Har ni börjat försöka? Vi ska börja i juni men har redan börjat med fertilitetsmonitorn för att hålla reda på min ägglossning. Så spännande detta ska bli! Längtar redan.. haha
Jag tror också vi kommer prova (alltså om han nu är med på tåget) två dagar innan ägglossning samt försöka pricka in O+12 eller om det är bättre försöka ena månaden innan ägglossning och andra månaden de där timmarna efter. Brukar känna av ägglossningen så det borde vi kunna pricka in. Vi har pojkar sen tidigare och det skulle vara kul med en flicka i familjen. Det är värt ett försök. I så fall startar vi i maj. Jag tror inte att det går på första försöket men hoppas ju men det är ju det där med OM...