• Loncelot

"Baka flicka/pojke 2016

Stora My skrev 2016-04-21 16:31:46 följande:

Jag hade ingen aning att det här med pHvärdet där nere hade inverkan men ju mer jag läst så tror jag på det. Tex trivs pojkspermier mer i basisk och flickspermier i sur miljö (då ska pojkspermierna dö). För att göra sig mer sur ska man äta extra kalcium och ta Lactal, gärna äta mer mejeriprodukter och ej få orgasm samt tidpuknten. Det som gynnar pojkspermier är tex att äta mycket kött, få orgasm och ha sex dagen innan eller samma dag som ägglossning.

Som sagt det här tror jag skulle kumna påverkas. Våra pojkar vet jag har kommit till prick på ägglossning med orgasm, alltså har jag varit basisk.

Stämmer bara med våran son i vårat fall döttrarna har blivit till under pojkprocess haha
  • Loncelot
    Stora My skrev 2016-04-21 19:25:18 följande:

Jag hann skicka för snabbt... Du menar att flickorna blev till prick på ägglossningen? Eller dagen efter?

Har läst om en annan teori där flickor blir till 8-20 timmar efter själva ägglossningen. Kanske ni prickade in det så.

Skämt å sido... Jag tror det går att försöka påverka själva pH miljön men när man läser om olika metoder så motsäger de varandra så det är ju svårt veta hur man ska göra. Jag skulle i alla fall försöka göra tvärtom än tidigare och sen blir det vVaddet blir.

Loncelot vill ni försöka"baka" en pojke?

Vi blir glada oavsett vad det blir men en önskan om en till pojke är stor så visst försöker vi iallafall, vi har prickat äl varje graviditet, har fertilitetsmonitorn
  • Loncelot
    Melloj skrev 2016-04-21 20:05:21 följande:

Åh vad roligt! Så ni är igång och försöker? Då är vi liiiite fler nu då. Roligt!

Yes, 4:e riktiga försöket med fertilitetsmonitorn
  • Loncelot
    Melloj skrev 2016-04-21 20:48:20 följande:

Vad roligt! Jag har också köpt en fertilitetsmonitor men har inte börjat använda den än. Är den lättanvänd?

Det tycker jag har fått 3 barn med hjälp av den
  • Loncelot
    Melloj skrev 2016-04-22 11:26:03 följande:

Jag har ju använt vanliga ägglossningsstickor innan men nu ska vi ju bara försöka dagarna innan och då borde fertilitetsmonitor vara bra tycker jag, då den räknar hög och max fertilitet. Eller tänker jag fel?

Du tänker helt rätt
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016