Inlägg från: kotten85 |Visa alla inlägg
  • kotten85

Galen på 4 åringen!

Jag blir tokig snart på vår situation hemma! Hur är alla er andras 4 åringar i temprament? Är han inte arg och skriker och slår i saker (aldrig oss) så gnälls det och hråts för minsta lilla..... jan vara att han får 1 droppe vatten på tröjan/byxan/strumpan så bruter man ut i gråt och det är total panik! Vi bråkar om i princip allting! Bråk och tjat, tjat, tjat.. orkar inte med att behöva bråka om allt och tjata om allt (gå på toaletten, tvätta händerna, klä på dig). Känns som att vi kommit i en ond spiral lite grann som är väldigt svår att komma ut ur... är det fler som har som vi? Hur löser/hanterar ni det?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Galen på 4 åringen!
  • kotten85

Skönt att höra att fler har det som vi! Det meat jobbiga är just det svängande humöret.. ???? ibland kan man skoja precis som Annelie 76 och han tycker det är roligt, för att nästa gång bli as förbannad på oss istället. Humör har han så det räcker och blir över haha ????

• kotten85

Standard fraserna här hemma är "Aldrig", "Inte alls kul", "Det är dumt/tråkigt", "Jag kommer inte göra det". Och särskilt allt som vi säger eller ber honom om är dumt tycker han. "Man får inte säga då! Det är dumt!" Då känner man sig lite uppgiven. Man bad honom t ex sitta på stolen bara.

• kotten85

Har i 2 dagar nu bara varit helt avslappnad i mitt kroppsspråk och pratat lungt och med vanlig röst till honom när dessa utbrott kommit. Det börjar funka! Utbrotten blir färre och ännu bättre, inte långdeagna alls! Slut på 2 sek! :) känns så skönt!! *halleluja moment*

Svar på tråden Galen på 4 åringen!