• blubbeblubb

dricka med barn hemma!

Jag är ensamstående mamma med en son på 2 år. Har honom i stort sett alltid. Finns några som är barnvakt åt honom några timmar ibland.

Idag var jag och köpte mig en flaska vin och tänkte dricka det ikväll. Inte hela för jag vill inte bli stupfull.

Men får höra av folk vilken dålig mamma jag är som dricker när han är hemma.

Får ofta höra att jag måste kunna köra men jag har varken körkort eller bil haha.

Dessutom sover ungen hela kvällen och natten. Kanske vaknar till men somnar om efter några minuter.

Skulle det hända något så skulle jag ändå inte kunna göra annat än att typ ringa 112.

Är det så fel att få slappna av och dricka lite vin ibland? Jag skulle aldrig nånsin bli stupfull med honom hemma men lite liksom. Skulle inte heller dricka när han är vaken.

Intressant ändå och se hur folk tänker om just att dricka med barn hemma.

Vad tycker ni om detta?

• Svar på tråden dricka med barn hemma!
  • vickan5st

Men jisses, klart du ska kunna njuta av ett glas vin eller två om du vill. Om han skulle vakna ledsen eller bli sjuk är det väl ingen större skillnad än annars. Gör nån god macka till och njut. 

• vickan5st

Men jisses, klart du ska kunna njuta av ett glas vin eller två om du vill. Om han skulle vakna ledsen eller bli sjuk är det väl ingen större skillnad än annars. Gör nån god macka till och njut.

• Bella1000

Det är självklart helt ok att du tar dig ett och annat glas vin! Är ju stor skillnad på att avnjuta ett glas och att supa sig full som naturligtvis inte är så jäkla smart!
    Dålig mamma säger du? Låter sinnessjukt att påstå nåt sånt!

• Anonym (Pimplarn)

Jag dricker alltid ett halvt-ett glas vin på kvällen när mitt barn har somnat.

• Vanja

Strunta i vad andra säger! Hoppas det smakar och trevlig helg! :)

• Coccolina
    Ta du ett glas med gott samvete! Tycker folk är lite mer än lovligt hysteriska när det kommer till sånt här... Som du säger du tänker inte bli stupfull och om något hände skulle du ändå få ringa efter någon... 

Så korka du upp din flaska och tänk på att de som klagar över din kapacitet som mor troligen är så osäkra på sin egen kapacitet att de inte ens kan slappna av... Gissa vilket typ av mamma som är bättre i mina ögon... En avslappnad glad mor eller en hysterisk och stel mor  
    Skål och trevlig helg!!!
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Natulcien

Jag tror att de som har åsikter om sånt här är människor som själva inte kan hantera alkohol. De som sätter likhetstecken mellan vin och fylla.

Men man kan ju faktiskt nöja sig med 1-2 glas till en god middag. Jag och sambon åt middag med vår 5-åring för en timme sen och tog varsit glas vitt till maten.

• Anonym (Pimplarn)
    Natulcien skrev 2016-04-15 19:27:45 följande:

Jag tror att de som har åsikter om sånt här är människor som själva inte kan hantera alkohol. De som sätter likhetstecken mellan vin och fylla.

Men man kan ju faktiskt nöja sig med 1-2 glas till en god middag. Jag och sambon åt middag med vår 5-åring för en timme sen och tog varsit glas vitt till maten.

Eller så har de dåliga upplevelser från barndomen som ligger och gnager.
  • Natulcien
    Anonym (Pimplarn) skrev 2016-04-15 19:35:11 följande:
    Eller så har de dåliga upplevelser från barndomen som ligger och gnager.
    Ja, så kan det ju också vara.
    Själv är jag uppvuxen med föräldrar som kunde ta ett glas vin då och då och som drack väldigt måttligt. Såg aldrig någon av dem berusad. Bara positiva erfarenheter.
Svar på tråden dricka med barn hemma!