• fae

Hur hittade ni ert vänsterprassel?

Vill man framstå som en formidabel idiot kan man förstås söka sig till ämnesdiskussioner som provocerar en djupt, annars kan man göra något annat. Otrohet är lyckligtvis inte olagligt i Sverige för övrigt, till skillnad från kriminella handlingar som naturligtvis inte bör uppmuntras på das internet.

• fae

Glömde tydligen svara på frågan. Jag har aldrig aktivt sökt en älskare utanför mitt förhållande men det har hänt via jobbet förut.

/on topic

• fae
    Gunilla1957 skrev 2016-04-16 18:52:47 följande:

Det vet alla att otrohet inte är olagligt. Det var en liknelse. När det har hänt via jobbet för dig, tycker du att du handlade rätt gentemot din partner då?

Javisst, dock faller hela argumentationen när man drar en kass liknelse.

Det var snart tio år sedan, känner inget trängande behov att diskutera det med dig.
  • fae
    Gunilla1957 skrev 2016-04-16 19:07:47 följande:

Inte då. Båda är omoraliska och riskfulla handlingar. Jag förstår att du inte känner det behovet. ;)

Du skulle nog trivas i Saudiarabien.
  • fae
    Anonym (Mm) skrev 2016-04-16 21:36:49 följande:

Såvitt jag vet gör jag inte heller ett brott för att jag ifrågasätter ts handlande och försöker få hen att tänka empatiskt, snarare brist på kurage att inget säga. Här i Sverige finns något som heter yttrandefrihet, som är en av Sveriges grundlagar.

Här i Sverige har vi normalt en fru eller man, enligt lag och passar det inte finns det något som heter skilsmässa.

För den som nu inte vet något om hur det fungerar här i Sverige. Och vill man följa andra lagar så är det bara att flytta. Jag har hört att Saudiarabien är ett land som kan passa personer med ts inställning. Så en enkelresa dit rekommenderas.

Är inte säker på att ditt försök till förolämpning funkar här. I Saudiarabien är inte skilsmässa vidare poppis, männen kan lätt skaffa många fruar (ej samma sak som älskarinna) och man är inte vidare förtjust i just yttrandefrihet som du nämner här.

Men thanks for playing?
  • fae
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-17 19:44:49 följande:

Kan ju iof bero på att det kryllar av otrohetstrådar och alla har inte pratat öht, alla har inte ens problem hemma... man kan tycka frågorna känns onödiga, men i hälften av fallen så har man tydligen inte gjort det, för en utomstående är det svårt att veta

Poängen är nog att en utomstående inte behöver lägga sig i, inte behöver fundera över den saken alls. Det är inte ert liv och era åsikter har inte efterfrågats. Brukar själv inte läsa trådarna i det här forumet men det är verkligen helt fascinerande hur många det är som på ett direkt obehagligt vis söker upp trådar som denna för att bete sig såhär illa som många i denna tråd. Inte alls förvånande, men som sagt, fascinerande.
  • fae
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-24 17:30:01 följande:

Det förutsätter att människor saknar empati och kan titta åt andra hållet på skitbeteende, det funkar säkert för vissa men andra reagerar på saker de anser vara fel, visst kan man förstå att människor vill kunna ägna sig åt tvivelaktiga eller rent svinaktiga saker ifred utan att ifrågasättas eller kritiseras men världen är tyvärr inte riktigt så enkel. 

Om jag inte minns fel så kritiserade du nyligen en annan person i en annan tråd ganska hårt för att du ansåg att personen agerade respektlöst mot trådstartaren och ignorerade trådstartarens känslor, du reagerade alltså starkt på vad du ansåg vara ett dåligt beteende. Varför skulle det vara annorlunda mot vad du ser i denna tråd?

Det är ju dock inte en fråga om empati. Jag konstaterade mest här att det är just i trådar om otrohet där folk går bananas, vilket på ett sätt är begripligt, det är antagligen främst försmådda och arga personer som går igång. De som kan ha en mer objektiv hållning brukar kunna uppträda lite mer sansat även om de har synpunkter på ämnet. Jag tycker det är skillnad på att gå in i en tråd där en person som uppenbart mår dåligt söker hjälp och trasha den. Så ja, sådant reagerar jag på. Härinne skulle jag kunna strunta i att svara om jag tycker TS verkar grisig, jag förstår inte alls behovet att bli upprörd i en sån här tråd.
  • fae
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-25 20:43:42 följande:

Det beror kanske på hur man definierar att gå bananas. ..ser man kritik och ifrågasättande som att gå bananas så stämmer det säkert. . .sen är det ju inte bara kritikerna som sätter tonen i debatten. ..it takes two to tango.

En fråga om empati är precis vad det är, eller anser du att de människor som blir bedragna kommer må mindre dåligt än de som du syftar på? Och varför skulle man känna mindre empati för dem? Faktiskt skulle jag vilja påstå att empati för vad de blir utsatta för är den primära anledningen till kritiken. Vissa ogillar helt enkelt att se andra människor behandlas illa och reagerar, precis som du gjorde i den andra tråden.

Bara för att du inte blir provocerad av det som diskuteras i tråden betyder inte att andra inte kan bli det. Du kanske bara har en annan syn på otrohet än vad de har?

Jag tror du förstod mycket väl vad som menades med go bananas, givetvis syftar det inte på sakliga inlägg. Vad gäller resten av ditt inlägg får jag säga pass, jag är helt enkelt inte tillräckligt intresserad av diskussionen om vilken empati som är mest rätt. Tråden du refererar till är inte heller av intresse att diskutera här, men kort sagt så stör jag mig på trådclowner, vuxna människor som ska tramsa runt, i synnerhet där en TS aktivt söker hjälp. Om det känns lättare för dig att begripa så kan jag tillägga att jag stör mig lika mycket på alla typer av trådsabotörer - den här trådens typ inräknad. Vill du ha en allmän diskussion kring synen på otrohet är du välkommen att starta en egen tråd så kanske jag svarar, om jag har lust.
  • fae
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-29 14:57:28 följande:

Ja alla stör vi oss på olika saker, jag personligen stör mig mer på vuxna människor som medvetet saboterar andra människor än på människor som saboterar andras människors trådar.

Vi har förstått. Du tror att otrogna personer i allmänhet njuter av att såra andra, jag tror detta är direkt felaktigt i de allra flesta fall. Hör av dig när du startat din tråd.
  • fae
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-29 16:23:27 följande:

Nope du har nog gissat fel, jag tror inte de njuter av att såra andra, jag tror de njuter av sin otrohet och skiter i vad det innebär för deras partner...

Jaha.
Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?