Anonym (sambo) skrev 2016-04-25 20:43:42 följande:
Det beror kanske på hur man definierar att gå bananas. ..ser man kritik och ifrågasättande som att gå bananas så stämmer det säkert. . .sen är det ju inte bara kritikerna som sätter tonen i debatten. ..it takes two to tango.
En fråga om empati är precis vad det är, eller anser du att de människor som blir bedragna kommer må mindre dåligt än de som du syftar på? Och varför skulle man känna mindre empati för dem? Faktiskt skulle jag vilja påstå att empati för vad de blir utsatta för är den primära anledningen till kritiken. Vissa ogillar helt enkelt att se andra människor behandlas illa och reagerar, precis som du gjorde i den andra tråden.
Bara för att du inte blir provocerad av det som diskuteras i tråden betyder inte att andra inte kan bli det. Du kanske bara har en annan syn på otrohet än vad de har?
Jag tror du förstod mycket väl vad som menades med go bananas, givetvis syftar det inte på sakliga inlägg. Vad gäller resten av ditt inlägg får jag säga pass, jag är helt enkelt inte tillräckligt intresserad av diskussionen om vilken empati som är mest rätt. Tråden du refererar till är inte heller av intresse att diskutera här, men kort sagt så stör jag mig på trådclowner, vuxna människor som ska tramsa runt, i synnerhet där en TS aktivt söker hjälp. Om det känns lättare för dig att begripa så kan jag tillägga att jag stör mig lika mycket på alla typer av trådsabotörer - den här trådens typ inräknad. Vill du ha en allmän diskussion kring synen på otrohet är du välkommen att starta en egen tråd så kanske jag svarar, om jag har lust.