Hur hittade ni ert vänsterprassel?
Victoria Milan funkade väldigt bra för mig. Och även Familjeliv faktiskt. Blivit några stycken senaste 2 åren.
Victoria Milan funkade väldigt bra för mig. Och även Familjeliv faktiskt. Blivit några stycken senaste 2 åren.
Ja, du har rätt, jag fördömer er som är otrogna, jag fördömer alltid människor som skadar andra.
Det behöver jag inte ha kännedom om er relation för att göra, det är alltid fel att vara otrogen, precis som det är fel att slå någon,
Båda skadar den dom valt till partner.
Nej jag känner mig inte speciellt jagad. Sköter det här väldigt diskret, vi träffas inte speciellt ofta. Du kanske ska börja reflektera över att precis VARJE förhållande är unikt och det andra olikt. Du kan inte klumpa ihop otrogna människor på det sätt som du försöker göra. Så nej, dina ord biter inte på mig.
Det har du rätt i. Så tröttsamt bara, att alla otrogna får precis samma "skopa ovett" när alla har helt olika bakgrund till sin otrohet.
Och varför - varför!? - går man in i en tråd och "skäller" när ts vill ha råd om hur han ska träffa en älskarinna. Svara på frågan eller håll tyst liksom!
Jag stör mig på att de som är otrogna alltid kommer till slutsatsen att bara för att man inte håller med dem så förstår man inte. Alla är ju inte otrogna så fort de hamnar i en liknande situation, vissa är det andra väljer att skilja sig eller lösa det på andra sätt. Ärligt talat så tror jag faktiskt inte förståelse räcker, det enda som duger är medhåll, det spelar ingen roll om man förstår men ändå tycker att det är fel, man måste även tycka att det är rätt annars har man inte förstått.
Än mer märkligt blir det när man inte märker att man själv generaliserar och är precis lika dömande och oförstående när man kategoriserar alla som inte håller med en som oförstående och dömande. Man behöver inte själv ha förståelse för att andra kan tycka det man gör är fel, däremot ska alla andra ha förståelse för ens situation. Man slänger sig gärna med allt är inte svart eller vitt, men inser inte riktigt hur svartvitt och kategoriskt man själv resonerar när man avfärdar all slags ifrågasättande eller kritik som moralism och oförståelse.
Känner helt igen mig på din beskrivning. För mig funkade det bra att testa med någon annan. Jag vet att jag inte är trist nu.
Det förutsätter att människor saknar empati och kan titta åt andra hållet på skitbeteende, det funkar säkert för vissa men andra reagerar på saker de anser vara fel, visst kan man förstå att människor vill kunna ägna sig åt tvivelaktiga eller rent svinaktiga saker ifred utan att ifrågasättas eller kritiseras men världen är tyvärr inte riktigt så enkel.
Om jag inte minns fel så kritiserade du nyligen en annan person i en annan tråd ganska hårt för att du ansåg att personen agerade respektlöst mot trådstartaren och ignorerade trådstartarens känslor, du reagerade alltså starkt på vad du ansåg vara ett dåligt beteende. Varför skulle det vara annorlunda mot vad du ser i denna tråd?