Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Hur hittade ni ert vänsterprassel?

Anonym (Polly) skrev 2016-04-14 20:00:59 följande:
    Vi har öppet förhållande så min man visste om det, men jag tänkte att det kanske är intressant ändå... De tre mer långvariga älskare jag haft under vårt äktenskap har varit:

En som jag träffat genom jobbet.
    En som var en gammal vän och flirt som jag aldrig tidigare haft ihop det med eftersom han tidigare hade flickvän, men som jag återfått kontakten med efter några år.
    En som jag känt rätt länge genom en förening och fick ihop det med när vi var på en gemensam resa runt vår hobby. Det fortsatte länge som just en "hobbyresefling", vi sexade aldrig annars.
    Vet inte om jag skulle kalla det vänsterprassel då, hela poängen med vänsterprassel (aka otrohet) är ju att det är hemligt och bakom ryggen på partnern. Vi som har öppna relationer eller är poly gör ju det öppet och med partner(na)s godkännande.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Mannen som vill...) skrev 2016-04-15 10:18:57 följande:
    Angående Victoria Milan... Till sajtens tillgångar hör att den är lättanvänd och verkar seriös i sin säkerhetspolicy. Dock så slås man av hur många uppenbara fejkkonton som florerar. 
    En märklig egenhet som sker på denna typ av sidor är att kvinnorna verkar gå online bara en kort stund. Varför gör de detta? Vill de bara kolla hur många mejl de har fått senaste timmarna? Man tänker ju att om man vill träffa någon så bör man ju befinna sig en stund på sajten och inleda konversationer, eller?

Alltså, är man i en relation är man välan ofta paranoid för att bli påkommen (i alla fall om man är monogam). Jag gissar att det hamnar på det kontot - de kollar bara in kortisar av rädsla att någon ska kika över axeln och se.
  • Dorian Ertymexx
    Hustru skrev 2016-04-15 19:28:51 följande:
    Men du har ju inte insyn i vårt äktenskap och vet inte ett dugg och då ska du inte döma. Sex med en annan person än den man är gift är inte mer otrohet än att man ljuger om annat i förhållandet. Varför rankar moralisterna sex högst på skalan i otrohet?
    För att sex är extremt laddat i vår kultur.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Mi) skrev 2016-04-16 13:40:33 följande:
    Även om man har ett öppet förhållande är det ju samma problem med att hitta någon, antar jag: Var hittar man någon som jag är attraherad av och som är ok med att jag har ett förhållande och bara är ute efter sex då och då när jag vill det? Den frågeställningen måste ju vara densamma oavsett om det är en otrohetsaffär man är ute efter eller ett "godkänt" tidsfördriv...

Tror att det ofta är personkemi i kombination med att båda saknar något i sina respektive relationer om man inleder ett seriöst vänsterprassel som varar under en längre tid. Tror att långvariga affärer inte enbart handlar om sex. Det finns alltid någon form av känslor inblandade - man får ett utbyte som går utöver sexdelen. Man pratar om jobbet, livet, löneförhöjningen och allt annat smått i vardagen också. Det kanske inte är personen som man hade valt om man hade varit singel - men det är personen som kan ge en det som man inte får i sin relation.

Och med det sagt tror jag att man vanligen lär känna sitt långvariga prassel på något ställe där man stöter på varandra vid ett flertal tillfällen och får chansen att lära känna varandra. Jobb, dagis, grannar, idrottsföreningar mm.

Jo fast det är ju inte det jag syftar på. Det är om något svårare att hitta någon som ärlig och öppen, faktiskt. Förstår inte varför, ärligt talat...
Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?