Anonym (Mi) skrev 2016-04-16 13:40:33 följande:
Även om man har ett öppet förhållande är det ju samma problem med att hitta någon, antar jag: Var hittar man någon som jag är attraherad av och som är ok med att jag har ett förhållande och bara är ute efter sex då och då när jag vill det? Den frågeställningen måste ju vara densamma oavsett om det är en otrohetsaffär man är ute efter eller ett "godkänt" tidsfördriv...
Tror att det ofta är personkemi i kombination med att båda saknar något i sina respektive relationer om man inleder ett seriöst vänsterprassel som varar under en längre tid. Tror att långvariga affärer inte enbart handlar om sex. Det finns alltid någon form av känslor inblandade - man får ett utbyte som går utöver sexdelen. Man pratar om jobbet, livet, löneförhöjningen och allt annat smått i vardagen också. Det kanske inte är personen som man hade valt om man hade varit singel - men det är personen som kan ge en det som man inte får i sin relation.
Och med det sagt tror jag att man vanligen lär känna sitt långvariga prassel på något ställe där man stöter på varandra vid ett flertal tillfällen och får chansen att lära känna varandra. Jobb, dagis, grannar, idrottsföreningar mm.
Jo fast det är ju inte det jag syftar på. Det är om något svårare att hitta någon som ärlig och öppen, faktiskt. Förstår inte varför, ärligt talat...