Han gör mig illa och jag vet att det är mitt fel
Anledningen till att du tror att allt är ditt fel är för att HAN brutit ner dig så passt att du på allvar tror att det stämmer. Det gör det inte, du kan inte se det nu, men på sikt när du börjat läka och återfå din självkänsla så kommer du se det. Men för att du öht ska kunna börja läka så krävs det att du kommer ifrån honom, annars kommer han fortsätta bryta ner dig och du kommer aldrig läka.
Att du måste lämna den sjuka jävlen förstår du nog själv och har säkert hört det många ggr förut, du behöver bara hitta styrkan att göra det och det är det som brukar vara svårt när man är så nedbruten som du är just nu, för att göra det krävs det styrka, och för att få styrka krävs det att man får tid att läka och återfå sin självkänsla, en ond cirkel.
Som tur är så finns det hjälp att få, vanligtvis från familj och vänner men även från kvinnojouren och samhället. Se till att göra det, och gör det NU.
Du skriver att du inte har någon att prata med, men stämmer det verkligen eller är det du själv som inte vågar / vill prata med andra om det?
Du skriver att du inte vill att han ska råka illa ut, men varför i hela välden skulle du vara lojal mot någon som misshandlar dig och bryter ner dig. Tänker han på ditt välmående när han slår dig? Försök förstå TS, din sambo är sjuk, på riktigt, ingen normal man beter sig så. Du har ingen som helst anledning att vara lojal mot någon som bara vill dig illa.