• stilih

Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?

Kom att tänka på en sak när jag jobbade med en 15-årig kille i helgen. Själv är jag 23.

När jag var 14 hade jag sex med en kille som var 24. Jag var med på det och tyckte det var spännande och var väl lite småkär i honom också.

Jag själv skulle ALDRIG få för mig att ha sex med en kille som är 14-15. Det är ett barn och inget annat!

Så varför tycker dessa 20-åriga killar att det är ok att ha sex med så unga tjejer? Ser dom inte att det är barn det handlar om? Förstår inte.

• Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?
  • stilih

Jo, många av killarna man hängde med var "losers" som antagligen inte kunde få en tjej i sin egen ålder. Men just den killen jag hade sex med var ändå mogen med ordentligt jobb, hyfsat snygg och så så han hade lätt kunnat få en äldre tjej.

• stilih
    Meatballsurgery skrev 2016-04-12 10:23:02 följande:

Hänga och snacka med en så ung tjej skulle jag kunna göra men aldrig något mer än att bli kompis med dem. 

Det skulle kännas jättekonstigt. 

Hur gammal är du? Antar att du är runt 20?

Exakt vad skulle du få ut av att umgås med en tjej i den åldern? Såvida du inte är väldigt omogen så borde du ha kommit längre i livet än så unga flickor.

Jag kan absolut småprata med både pojkar och flickor i den åldern, men skulle inte kunna umgås med dom som vänner då vi inte har något utbyte av varandra.
  • stilih

Nä, kan visserligen inte komma på nån kille i min nuvarande bekantskapskrets som skulle hänga med 14-åringar, men när jag var 14 så hängde typ alla mina kompisar med killar i 20-årsåldern.

Däremot har jag aldrig varit med om att killarna som jag gick i skolan med hängde med tjejer i 20-årsåldern.

• stilih
    Studentpappa skrev 2016-04-12 11:26:26 följande:

Det tycker vi inte. Jag var med en betydligt äldre tjej när jag var femton, betyder det att alla tjejer tycker det är ok?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Nä, men det är väl betydligt fler killar än tjejer som kan tänka sig vara med så unga? Bara en gissning.
  • stilih

Jag såg det dock aldrig som ett övergrepp när jag hade sex med denna kille som var 10 år äldre utan såg oss mer som ett par. Reflekterade inte så mycket över att nåt var fel när jag kände mig tvungen att ljuga för min mamma om vart jag tog vägen om kvällarna..

Han blev senare polisanmäld när detta kom fram (inte av mig, mår än idag dåligt över det då jag inte ville att han skulle straffas när jag var med på sexet).

Ser ni det som övergrepp även om flickan är med på det?

• stilih

Jag tycker absolut att det är fel och äckligt, tyvärr verkar det ju vara väldigt vanligt. Men ja, jag kan ändå inte se det som ett övergrepp när båda är med på det. Alltså, tycker övergrepp är ett väldigt starkt ord..

Utnyttjande känns mer på sin plats då killarna oftast inte är ute efter ett förhållande "för du är alldeles för ung" utan bara vill ligga.

• stilih
    Anonym (ElakMan) skrev 2016-04-13 21:26:53 följande:

När jag var 22 hade jag sex med en tjej som var 14 faktiskt. Inget jag är stolt över och ingen vet om det. Vi träffades på internet och hon kom hem till mig och hon förförde mig. Och jag lät mig bli förförd.

Sen ville hon inte träffa mig igen.

Du blev förförd? Det var inte du som fick henne att komma hem till dig från första början?
  • stilih
    Kirenaj68 skrev 2016-04-14 02:40:10 följande:
    Vänd på frågan. Varför tycker tjejer under 15 år att det är OK att ha sex med 20-åriga killar?
    Jag kan bara tala för mig själv men jag tyckte det var spännande och fick bekräftelse. Har aldrig fått den (kroppsliga) uppmärksamheten av en man som då. Så jäkla sjukt.
  • stilih
    Anonym (ElakMan) skrev 2016-04-14 17:24:06 följande:
    Det har du rätt i. Men hon bad om att få komma hem till mig.

Men du tänkte aldrig att hon faktiskt var ett barn?

Min största fundering är just varför killar inte ser att det är ett barn det handlar om. Som sagt, i helgen var det så himla tydligt för mig att den här pojken jag jobbade med faktiskt är ett barn jämfört med mig, varför såg inte männen mig som ett barn när jag var 14?
Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?