Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

abort i v.12?

Anonym (Varför?) skrev 2016-04-11 18:32:42 följande:
    Men varför ska du göra abort så sent? Kunde du inte kommit på det tidigare?
    Jaa du finns massa anledningar. Man kanske har tvekat så länge. 12 veckor går jävligt fort tro mig jag vet. Jag var såå nära att göra abort i v 12 med mitt 4de barn men avbokade 15 min innan jag skulle vara där. Varför jag väntade så länge? Jo för att jag velade fram och tillbaka pratade med kurator pratade med sambon(som ville behålla från start) vägde för och nackdelar med barn nr 4. Veckorna gick och det i rasande takt. En abort är ingen liten sak för många. och ibland tar det tid att komma fram till det rätta beslutet. Att hugga och hacka på ts gör det knappast bättre. Tror hon mår dåligt över detta redan och jag tror även hon har sina anledningar till abort. 
  • viseversa
    Anonym (idiot) skrev 2016-04-11 18:43:33 följande:
    Jaaaa och sen åt hon säkert ppiller o blev gravid ändå blablabla.. så jäkla oansvarigt!

Ja lycka till ts en abort i v 12 kommer knappast vara roligt så du kan behöva det....
    Jaha? Vad har du med att göra hur hon blev gravid? Btw så känner jag fler som blivit gravida både med p-piller och spiral(inte samtidigt dock) så en myt är det absolut inte.

Gravid blev hon och hon har insett sina begränsningar. Och aboirt är lagligt i sverige till v 17+6 och detta oavsett vad du anser om det. 
Svar på tråden abort i v.12?