Inlägg från: Gabiriella |Visa alla inlägg
  • Gabiriella

Igångsättning nästa vecka - någon mer?

Har en inplanerad igångsättning på torsdag (14/4) om inget händer innan dess. Då är jag i vecka 42+0.

Någon mer som har igångsättning inbokad eller har blivit igångsatt pga överburenhet?

Min första förlossning var superbra och gick snabbt, men en igångsättning känns som att det kan gå åt alla håll. Är mest nervös för sugklocka.

• Svar på tråden Igångsättning nästa vecka - någon mer?
  • Gabiriella
    Mjhd skrev 2016-04-09 20:25:16 följande:

Jag är i 42+0 på tisdag, har fått läkartid nu på måndag för undersökning, men ingen inbokad igångsättning än. Men känns som att det kommer bli en sån, jag har inga känningar alls på att nåt kommer hända.

Så drygt och deprimerande det här! Och tanken på att bli igångsatt skrämmer mig..

Har du några känningar alls? Oftast brukar bebis vilja komma ut precis innan igångsättning tycker jag att många säger, och det är ju många dagar kvar tills på torsdag! Håller tummarna för dig!

Är det ditt första barn?

Ja, väntan är verkligen outhärdlig. Man kan inte göra några större planer direkt.

Jag är ändå medveten om att det kan hända när som helst. Vår dotter kom två dagar innan BF och jag gick från inte en enda känning, inte ens en sammandragning, till att ha en bebis på bröstet sex timmar senare.

Men ju längre över tiden man går desto längre bort känns det. Man får väl en chock om det skulle starta naturligt nu:)

Har inga känningar den här gången heller, förutom sammandragningar men det har jag haft varje dag sen vecka 25 ungefär!

Vi får väl hoppas att båda våra bebisar kommer innan! Oddsen talar ju ändå för det:)
  • Gabiriella
    RebeckaS skrev 2016-04-09 20:17:37 följande:

Har ingen erfarenhet av igångsättning men önskar dig all lycka till och det kommer säkert gå perfekt! 

Tack! Vad gulligt:)
  • Gabiriella
    Mjhd skrev 2016-04-09 21:07:56 följande:

Japp det är första barnet!

Ja de känns otroligt långt borta att bebis skulle titta ut av sig självt nu, i mitt huvud känns det som att det lika gärna kan dröja till midsommar :p även fast jag vet att på nåt vis kommer hon ju nästa vecka.

Man blir ju extra nervös också kan jag tycka om man har en inbokad tid, då går man bara och väntar och vet när det är dags. Det känns mkt läskigare än att det kan komma igång av sig självt när och varsomhelst.

Vad skönt att er dotter kom så fort :)

Hur har det gått för dig? Blev det igångsättning idag?:)
  • Gabiriella
    Nuttin skrev 2016-04-11 22:39:10 följande:

Hur "mogen" var du innan igångsättningen? Jag fick höra att livmodertappen var mjuk, men flera cm kvar och det har inte förändrats alls på en vecka. Känns som att en igångsättning kan bli segare om man inte är helt "mogen" eller tänker jag fel?

Precis så tänker jag också! Att det blir större risk för längre förlossning, sugklocka, snitt osv om man inte är riktigt mogen. Vi har inte gjort en enda undersökning utan den görs på torsdag morgon och så bedömer dom utifrån den vilken metod som är bäst för oss. Har ingen aning om kroppen är på g eller inte!
  • Gabiriella
    Nuttin skrev 2016-04-12 15:42:59 följande:

Precis. Usch är så nervös över allt som kan gå snett, vaknade inatt och kunde inte somna om, låg bara och tänkte och tänkte på komplikationer tills jag bröt ihop och bölade i typ en timme. Komplikationer kan ju uppstå vid vanlig förlossning med,men det känns värre på nåt sätt nu.

Åh hoppas att din kropp är redo! Isf känns det ju mest som lite hjälp på traven bara, som att det kan gå lättare då :)

Min läkare sa att förlossningen ofta kommee igång för att bebisen inte längre mår bra i magen,vi får trösta oss med att vi gjort det för jäkla mysigt och skönt där inne för dem :) (dumt så här i efterhand kanske, men men ;))

Håller tummarna för att du blir igångsatt idag! Idag har vi storhandlat, bakat lite fler pajer och slängt i frysen, fyllt BB-väskan med kakor och godis ;), kokat napp och ska städa i eftermiddag! Känns konstigt att kunna förbereda så precis innan bebisen kommer :)

Kommer nog bli en pirrig natt!
  • Gabiriella
    Nuttin skrev 2016-04-13 21:21:49 följande:

Ingen igångsättning idag heller, de ville ge min kropp en chans att mogna till lite, vilket ändå känns bra, vill ju att kroppen ska samarbeta....men på fredag är det inbokat nu!

Smidigt att kunna planera lite :) vi tänkte också städa och tvätta och dona lite imorgon :)

Hoppas du kan sova inatt! Önskar dig stort lycka till imorgon, det kommer säkert gå jättebra :) hör av dig sen när ni har landat efter allt och berätta hur det gått!

Blev ingen igångsättning för oss heller! Var öppen ca 3 centimeter och tappen var mjuk men dom hade så himla mkt att göra så vi fick tid för igångsättning imorgon kl 9! Hon gjorde dock en hinnsvepning och sa det mkt väl kan starta innan imorgon av sig själv :) får hoppas på det. Oavsett är det inte långt bort nu!
  • Gabiriella
    Nuttin skrev 2016-04-17 07:54:08 följande:

Jah förstår verkligen det!! Men det kommee att gå bra! Tänk vad skönt när det är över och gjort sedan.

Själv ligger jag på familje-bb nu, ska åka hem om några timmar. Min lilla tös bestämde sig för att titta ut i torsdags, dagen innan jag skulle bli igångsatt. Så jag hade tur ändå.

Jag tänker på dig idag och vet att allt kommer gå bra! Styrkekramar!

Lycka till AsaEriksson!

Vår dotter kom i fredags efter knappt 4 timmars förlossning. Vi kom till förlossningen kl 9 för igångsättning, blev ombedda att komma tillbaka vid 12 för dom hade mkt att göra, men vid 11 hade det satt igång av sig självt så vi vände tillbaka och klockan 14.06 är hon född!

Så än finns det hopp om att du slipper igångsättning! Oavsett så har du snart din bebis :)
Svar på tråden Igångsättning nästa vecka - någon mer?