Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Att bli familjehem - ålder på barnen

Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 10:21:41 följande:
    Jobbade med det i 4 år så jag har träffat många familjehem!
    Jobbar med försörjningsstöd idag då jag inte klarar av att se hur illa barn far i familjehem.
    Det finns inga bra familjehem! Barn ska bo hemma med stöd om så behövs!
    Barn kan inte bo hemma om det krävs stöd 24 timmar per dygn, för att få personlig assistent krävs fysiskt funktionshinder som är föräldrarnas förlängda arm ingen assistent kan vara föräldrarnas hjärna och uppfostra och vägleda barnen.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 12:14:14 följande:
    Telefonen hängde sig.

Det är inte okej att ett familjehem tar in en 2 och 4 åring som inte kan prata för att dom är så traumatiserade pga sexuella övergrepp då gör FAMILJEHEMSPAPPAN samma sak. Detta medan mamman i familjen inleder ett förhållande med den placerade FEMTON åringen!!!
    Du tänkte dig att barn som blir sexuellt utnyttjade av sina föräldrar ska bo kvar hemma med anställda som skyddar dem dygnet runt?
    Du tycker att samhället ska bekosta assistenter dygnet runt för att hjälpa föräldrar med intellektuella funktionshinder så att de kan ha sina barn hemma?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 12:55:04 följande:
    Jag menar att familjehemmen måste utredas så att barnen inte hamnar "ur askan i elden", det sker inte idag och därför far så gott som alla barn illa i familjehems"vården".
    Institution är bättre för dessa barn!
    Att växa upp på institution är aldrig en lösning också därför vi i Sverige tagit bort de stora barnhemmen för barn som inte kan på i sina hem och för de barn som är multihandikappade.
    Du säger att du inte är socialsekreterare men jobbar med försörjningsstöd och har jobbat med familjehemsplaceringar hur kan du utan relevant utbildning syssla med utredningar? 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 13:55:13 följande:
    Ha ha..skojar du? Jag är troligen BÄTTRE än många socionomer precis som många barnskötare är bättre än många förskolelärare. Detta pratar vi ofta om på mitt jobb!
    Du har alltså sysslat med utredningsarbete som om du vore socionom och fattat beslut om att ansöka om tvångsåtgärder på ett socialkontor?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-10 19:05:54 följande:
    Men jösses. Jag som har NOLL utbildning tar de avgörande besluten. Socsekreterare gör utredning men det är jag som gör beräkning och tar besluten!
    Jag väljer om en person ska få ekonomisk hjälp eller ej! Detta VET alla som arbetar på sov!
    Jag har som sagt aldrig upplevt ett bra familjehem och tills jag ser motsatsen kommer jag inte ändra åsikt!
    Jag lider för alla barn som tvingad bo i dessa vidriga "hem" istället för att få uppleva kärlek och trygghet hos sin egen familj!
    Det är socialsekreterarna som beviljar ekonomiskt bistånd efter att de gjort sin utredning.
Svar på tråden Att bli familjehem - ålder på barnen