• Ess

Biomamman gick i taket, ge mig hopp.

Anonym (Å) skrev 2016-04-07 09:10:18 följande:

Så ignorera, ignorera, ignorera!
    Hon kan inte diktera hur ni ska leva ert liv. Min man sa helt enkelt att mamman inte har med hur han spenderar sin tid med barnet att göra. Inte svårare än så.

Ja precis, det är det enda man kan göra.
    Men ha ändå anonym (Pia)s råd i bakhuvudet, för gör hon något så måste han agera omedelbart!
  • Ess
    Anonym (J) skrev 2016-04-07 08:48:56 följande:

Haha tycker det är så kul att biomamman alltid framställs som psykstörd :p eller ja kul är det ju inte men det är alltid så. Och den nya tjejen och exet är såååå bra, trygga och hej och hå.

Hade hon inte betett sig som om hon vore psykstörd, utan hälsat vänligt osv. Så hade ju tråden inte funnits, för då hade det inte varit ett problem.
  • Ess
    ungbrunett skrev 2016-04-07 15:15:54 följande:

Kan barnen inte få en dräglig tillvaro hos morsan så ska han för tusan inte gå in och betala för henne. Jag skulle aldrig acceptera det. Kan hon inte sköta sig och barnen så får de bo hos pappan på heltid. Vem betalar för sitt ex??

Jag skulle aldrig flytta ihop med en man som betalade åt sitt ex, inte ens med separat ekonomi. Det hade drabbat mig också indirekt.
  • Ess
    Anonym (Wtf) skrev 2016-04-07 21:16:37 följande:
    Hur skulle det drabba dig? Så länge han har till halva hyran halva, tv-avgiften och sin del av maten så spelar det ingen roll. Hans pengar = hans val.
    Man vill väl göra mer än att överleva. Jag tycker det är kul att hitta på saker och har han då inte råd så kan man aldrig göra nåt ihop, eller så får man bjuda honom vilket jag inte skulle va så pigg på att göra eftersom hans tidigare val i livet då drabbat mig direkt. Då väljer jag hellre en annan kille som lever på ett vis som passar mig bättre.
Svar på tråden Biomamman gick i taket, ge mig hopp.