ungbrunett skrev 2016-04-07 19:34:31 följande:
Jag förstår ju rent praktiskt att den som har råd att betala kan göra det och också att om man kan göra stor skillnad på hur ens barn lever även när hen inte bor hos en så kanske man vill göra det. Men jag tycker som Ess. Utifrån det egna perspektivet alltså. Finns det någon partner som skulle acceptera det? Typ "vi har inte råd att åka dit på semester" så sitter exet där i en villa som ens partner betalar för. Usch jag får ångest bara av tanken. Som tur är har man ju möjlighet att leva som man vill och välja leva med någon som man vill.
Har man inte råd att leva sitt eget liv är det en annan situation. Går det ut över partners och gemensamma barn är det inte heller ok.
Men om man har tillräckligt med pengar för att kunna göra både och så måste det ju vara upp till var o en.
Har en i min närhet som drar in runt två miljoner per år. Hans föredetta fru har fått en hel del varje månad då barnen bott hos henne (han har ett arbete som kräver att han är på resande fot mycket).
TS har varit med i bilden några månader vad jag förstår och jag har inte uppfattat det som att de är sambos (men kan ha missat det). Så vad TS kille gjort med sina pengar när han varit singel/levt ensam är ju faktiskt helt upp till honom :)
Om det däremot går ut över TS (tex när de flyttar ihop eller att de inte kan göra saker dom par pga detta) då har hon naturligtvis all rätt i världen att säga ifrån. Tycker tom att det är något man borde sätta krav på om man lever ihop och det påverkar en själv.
Men som sagt - om pengarna räcker och blir över då borde det inte vara någon större problem :)