• thecoc

BIM Maj, 2016

Här har vi en som är sen på bollen, jag är ny här på forumet! Glad Hade beräknad ÄL 23/4, tog ÄL-test 22/4, svagt streck, ÄL-testet 23/4 var helt negativt. Så tog jag ett ÄL-test idag och det var jättepositivt! Teststräcket var mycket starkare än kontrollsträcket, så det var bara att hoppa i bingen direkt.

Så nu vet jag inte egentligen när min BIM är, det finns två teorier:

1. Min ÄL var tidig (pga svagt streck 22/4), befruktad och ÄL testet idag ger utslag pga gravid. Tog även ett gravtest idag som var neg.

2. Jag har ÄL nu, vilket betyder att min BIM är 16/5 och senare än förväntat (egentligen beräknad till 10/5)

Jag är så otålig! Har ingen brådska att bli gravid men så fort man vet att det finns en riktig chans blir man ju helt besatt av tanken!

Några tankar?

• thecoc
    j1990 skrev 2016-05-01 21:32:05 följande:
    Sitter lite i samma sits. Förhoppningsvis bim 5/5 men kan nog dröja till 9-10e om jag har otur! Kanske äl dag 17. Negativt test dag 18, 19, 20, 23 och 25 men tempkurvan visar att jag kan ha haft äl dag 23 också. Men hade ett knappt synligt test 3 dagar innan och ingenting på äl-dagen då, så vet inte om jag kan ha haft då?

Hur vet du att du hade beräknad?
    Jag tempar inte men har en app som räknar ut när jag bör ha ÄL baserat på tidigare mens, så det kan ju mycket väl vara så att jag har en kortare fas mellan ÄL och mens också.
  • thecoc

Men herregud! Nu på morgonen tog jag ett ÄL test + gravtest, till min förvåning var ÄL testet mycket svagare än igår EM men nu syns det ett svagt streck på gravtestet? !?! Kan inte fatta! Är jag gravid?

Den gröna är ÄL och röda grav.

• thecoc
    Tra3dockan skrev 2016-05-02 09:27:52 följande:
    Ja det går att ana ett svagt streck på gravtestet. Vänta några dagar till och testa igen :)
    Och det är ännu starkare i verkligheten, men min mobilkamera vägrar fokusera i närbild Skrikandes Så himla spännande!
  • thecoc

Nu är jag så otålig! Tog ett till gravtest idag med morgonurin, fortfarande ett svagt streck, likadant som igår, jag hoppas att det kickar igång så att jag får ett ordentligt plus som jag kan lita på! 

Jag funderar på hur jag ska berätta för maken om det är positivt, hade varit kul att säga det på något roligt sätt, har ni tänkte ut hur ni skulle berätta? 

• thecoc

Är nu på ÄL +9 , tog ett test idag men icke förvånande var det negativt. Mina bröst gör extremt ont och mina bröstvårtor är som två nästippar! Idag kände jag även märkliga stickningar i underlivet som jag aldrig känt förut, inte alls likt mensvärk, kändes ungefär som att någon skulle picka löst med en nål inne i slidan. Kan det vara gravidtecken?

• thecoc

Vad säger nu om detta test????

ÄL + 12. Jag tycker att det är ett streck där! Men vågar inre helt lita på det, apotekets egna.

• thecoc

Plussade precis med CB digital! Helt otroligt, första graviditeten, första försöket! Bara hoppas att allt flyter på nu, känns ju nästan för bra för att vara sant.

• thecoc
    Lovisens skrev 2016-05-14 17:33:10 följande:

Stort grattis. Jag har BIM imorgon men har hade ordentlig mensvärk i förmiddags så mensen är nog på väg :(.

Har du haft några symtom ännu?

Tack!

De symptomen jag haft, vare sig de är inbillade eller ej är:
    Extremt skör emotionellt, började gråta för att det gick en maska i strumpbyxan t.ex. 

Så TRÖTT, har varit tvungen att gå och lägga mig så fort jag kommit hem under hela veckan. Har även lättare blivit andfådd men det kan nog också bero på att jag har rätt dålig kondis öht.

I torsdags ÄL +10 hade jag extremt ont i brösten, bröstvårtorna var hårda som nästippar, samt stickande känsla i underlivet. Inte ont, men lite obehagligt, kanske att ägget fäste då? Har dock inte känt av stickningar något mer, brösten har lugnat sig lite. Dock känt av lite stickningar till höger och vänster i magen, men väldigt kort.

Mina blodkärl har blivit tydligare både på armarna och brösten, jag har väldigt tunna blodkärl som aldrig syns annars så nu syns de helt enkelt som på en normal person.  

Vaknat 3 nätter och behövt gå upp och kissa, har aldrig heller hänt mig förut.
  • thecoc
    Hubert skrev 2016-05-26 08:58:28 följande:

Har BIM på lördag. Imorse tog jag ett rfsu gravtest (hade ett hemma) som visade negativt men ska fixa ett clearblue digital istället. Förra gången jag blev gravid visade rsfu negativt för mig men clearblue visade positivt, nån som varit med om samma sak?

Håll tummarna för mig imorgon, jag vill så hemskt gärna ha ett plus!

Jag testade samtidigt med CB digital och RFSU sticka, fick plus på digitala men negativt på RFSU, kanske att man kunde ana ett svaagt streck. Så jag tror att CB digital är känsligare. 
Svar på tråden BIM Maj, 2016