Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

BIM Maj, 2016

Nu kan jag äntligen hoppa på denna tråd, tog ut spiralen i onsdags och idag kom mensen! BIM 27/5!

Jag är 34år och planerar för barn nr.6!

• Tussilago6

Nu verkar min ägglossning vara över för denna gång, fick aldrig ett helt positivt äl-test (sticka) men jag såg en stegring under ett par dagar, starkast igår morse. Igår kväll fick jag jättestarka ägglossningssmärtor och nu på morgonen så ger ägglossningstestet i princip inget utslag alls.

Vi hade sex i förrgår och imorse, hoppas att det tog!

• Tussilago6
    Crazy catlady skrev 2016-05-15 20:55:39 följande:

Jag har bim den 27 maj :)

Jag har också den 27:e!
  • Tussilago6

? Plusjägarna Maj 2016 ?21 - eg90, första barnet, 12e försöket

24 - Nykär15, tredje barnet, femte försöket

24 eller 26 - Milie, andra barnet, första försöket.

26 - juniblomma13, andra barnet, första försöket.

27 - Crazy catlady, andra barnet, fjärde försöket

27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.

27 - TantMedKratta, fjärde barnet (sladdis), tredje försöket

27 - Milli_1, andra barnet, femte försöket

27 - tussilago6, 6:e barnet, första försöket

29 - Monsan, 31 år, andra barnet

30 - Sajo25, andra barnet, tredje försöket

• Tussilago6
    Nykär15 skrev 2016-05-21 05:41:18 följande:

Kite starkare idag, behöver inte lysa genom lampa för att se...BIM-3

Enlängtan skrev 2016-05-21 07:35:14 följande:

Hej tjejer! BIM idag, tog test nyss och efter 5 min ser det ut såhär

Då börjar jag resan mot bebis <3 önskar er som inte plussat lycka till!

Grattis grattis!!
  • Tussilago6
    Crazy catlady skrev 2016-05-23 06:20:09 följande:

Jag kunde faan inte hålla mig..

Testade med ett predictor early.. äl+8 / bim-4 .. toknegativt.. det är på tok förtidigt.. Ja vet ! Men man hoppades lite ändå.. men men.. än är inte hoppet borta..

Jag testade också negativt på bim -4 imorse, är nog äl +9 för mig. Jag kan verkligen inte hålla mig! Och fast jag vet att det är tidigt så blir man ju besviken... Bättre lycka imorgon!
  • Tussilago6
    Crazy catlady skrev 2016-05-25 21:48:26 följande:

Usch.. nu känns det som mensen är på g när som helst :( känner mig allmänt nedstämd, negativ och pmsig.. har dock två dagar kvar tills bim.. men det känns kört.. :( hoppet minskar mer och mer.. just nu känns det som alla symtom är inbillningar..

Åhh, samma här. Har också bim imorgon, testade negativt imorse. Känner mig gravid och har flera symtom, men kroppen måste spela mig ett spratt! Jag har alltid plussat på typ bim -4 förut. Men det är ju inte riktigt kört för oss ännu...
  • Tussilago6
    Crazy catlady skrev 2016-05-26 06:14:32 följande:

I julas plussade jag supersvagt på bimdagen.. äl+12 .. jag har tydligen bara 12 dagar mellan äl o mens .. så ja, än är det inte riktigt kört.. men i huvudet är det kört typ.. imorse testade jag igen... Jag vet inte om ögonen spelar spratt eller om det är en spökstreck.. men kan se ett väldigt väldigt svagt streck.. men inte tillräckligt tydligt för att man ska hoppa o skutta.. jag är lite skeptisk.. ingen idé att fota för det syns inte på bild.. *håller tummarna *

Oj, men det låter ju ändå lovande! Jag kollade precis på mitt test igen och kan också se ett megasvagt streck, långt efter kontrolltiden och kräver lampa. Men det har aldrig blivit så förut och jag har analyserat testen noggrant. Lite börjar man ju och hoppas... Tänk om vi får våra plus imorgon på bimdagen!?
  • Tussilago6
    Crazy catlady skrev 2016-05-26 20:00:45 följande:

Hur går det för er i gruppen.. ni som inte än har plussat.. ?

Här säger magkänslan att mensen kommer imorgon.. deppigt till tusen.. Vill mest gå o lägga mig o sova .. idag har jag känt alla möjliga symtom.. stick i brösten.. mensvärk och stick i underlivet..

Ska ta ett test imorgon bitti igen för att se om det ytterst jättesvaga strecket imorse bara va en synvilla eller spökstreck..

Här går det upp och ner, ena sekunden är jag helt säker på att jag är gravid och nästa så känns det som att det nog blir mens istället. Har haft ganska kraftig mensvärk som har kommit ett par gånger under dagen för att sedan försvinna, mått ganska illa. Mer än igår. Men det konstiga är att om illamåendet är ett graviditetsymtom så är det första gången och jag har varit gravid många gånger förut. Brukar få jätteömma bröst, men det har jag inte. Men samtidigt så har jag en känsla av att det är nåt där, nåt annorlunda i kroppen, en diffus känsla som jag inte kan beskriva... Imorgon är det bim, då får vi förhoppningsvis veta och slipper undra mer. Lycka till till oss!
  • Tussilago6

Jag har också bim idag, negativt på CB digital. Mår fortfarande jätteilla så jag vill inte riktigt ge upp än...

• Tussilago6

Har fått min mens. Kände mig verkligen supergravid, så snopet, tänk vad kroppen kan luras! Nu lämnar jag er och hoppar in i junitråden. Lycka till ni som är kvar!

Svar på tråden BIM Maj, 2016