BIM Maj, 2016
Hoppar in från aprilgruppen och har BIM den 19 maj.
Har ändrat :)
Hoppar in här nu då mensen kom idag!
Fjärde försöket. Känns som en evighet Vilket försök är ni inne på?
Tack så mycket :)
Är det första barnet eller har du barn sedan innan?
Jag tycker det är så himla stressande allt detta och mår så dåligt varje månad som mensen kommer. Jag var hoppfull denna gång men hade samtidigt ingen övertygande känsla. Brösten ömmade men det gör dem för mig varje månad.
I övrigt kände jag inget särskilt. Och mensen kom ju idag.
Om man inte har ägglossning varje månad - kan man ändå få utslag på ÄL test?
Jag har bara antagit att jag haft ägglossning på grund av positiva ÄL test.
Vad kul att ni redan har så många barn :)
Jag ska försöka att stressa mindre..
Någon mer som har äl nästa vecka?
Och kan någon vänlig själ hjälpa mig att lägga in min BIM i listan? :)
12/5 marengen90
Kul med fler som ligger i samma fas. Hoppas det är våran tur! :)
Jag har ju "turen" att min ÄL redan är avklarad. Fast nu är det nästa sak att vänta på, BIM... Och tiden går ju sååå långsamt. ÄL+4 idag. :)
Sambon vill att vi ska testa nu. Försöker förklara att det är omöjligt såhär tidigt. Första försöket för oss denna månaden.
Jag har två barn sen tidigare (13 år och 5 år) han har ett barn (18 år)
Har ni andra barn?
Ja måste gjort något fel med ÄL testerna dom 2 dagarna när ja var så öm o monitorn måste läst av fel eller så hade ja ingen äl... Ja får börja tempa oxå för att ha något att jämföra med... Får se vad som händer om en vecka på bim...
Min stora undran är varför monitorn fortfarande kör på hög och inte går ner på låg...suck vad händer med min kropp...
"När monitorn har upptäckt ökad östrogennivå visar den Hög. Under de följande dagarna håller monitorn utkik efter din LH-topp. Den visar Hög fertilitet tills den känner av LH-toppen och Maximal fertilitet visas.
Om LH-toppen inte upptäcks och Maximal fertilitet inte visas kanske du ser fler dagar med Hög fertilitet än förväntat. Det kan vara ända upp till 19 dagar. Om det händer är det inte troligt att du är fertil hela den tiden.
Om du inte ser Maximal fertilitet kan det bero på ett antal olika saker. Din LH-topp kan ha varit för låg för att monitorn ska kunna upptäcka den, ett test kan ha missats eller inte utförts korrekt eller så kanske du inte hade ägglossning under den här cykeln. En ovanligt kort eller lång cykel kan också innebära att du inte ser Hög fertilitet. Om du inte ser Maximal fertilitet under tre efterföljande cykler bör du kontakta din läkare."
Åå de vart rätt, tog ett digitalt nu på morgonen blev ju posetivt :D
Vd 8 januarie om min kalender stämmer nu då
Äter ni alla folsyra? Har ätit upp en hel burk och skulle köpa en ny, fy vad dyrt tyckte min man (dyrt och dyrt men han tänkte det var skit) och sa att det där låter ju väldigt onödigt, våra mammor åt minsan inte de där och vi fick inte några problem. Och sen blev det en stor diskussion men forskningen har kommit längre nu men han mena att jag alltid tror på massa saker och går och köper men sen till slut kom vi fram till att jag har rätt och jag skicka flera länkar där det faktiskt står fakta. Men på något sätt är det ju lite upp till kvinnan vad hon tar för vitaminer eller tabletter för jag tror aldrig en man kommer på tanken, iaf inte min man haha..:)
Någon som har provat och har erfarenhet av ProgesterAll??
Började med det idag :)
Tog det förra cykeln, slutade i söndags, skulle ha mens i tisdags..men den har fortfarande inte kommit och nu har jag ÄL-känningar?? Fattar ingenting...
Negativa grav.test och nästan positiva ÄL-test...så undrar om jag startade för tidigt med krämen och på så vis försköt ÄL?? Googlat men hittar ingenting om att det kan bli så...
Typ att ägget aldrig hann släppa och när progesteronet kom så släppte det aldrig, sen när jag slutade så fortsätter den där det var typ? Nu är ju mensen 3 dagar sen vilken den inte brukar vara...så störigt.
Ursäkta min besatthet men nu undrar jag om någon köpt teststickor från Graviditetskollen.se? Jag beställde 5 st idag för 59 kr. Hoppas de kommer redan imorn
Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna.
Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?
Vad är nu detta?? Satt på bussen och det hög till i vänster sida, det höll i sig och malde ca 2 minuter. Ca 1 timme senare gick jag på toa och när jag torkade mig så kom det lite bruna strimmor (har lite flytningar, så i dom och inget i trosskyddet). Hade äl för 10 dagar sen (tror jag), det var i alla fall Max på CB:s monitor då. Är det mensen som ska igång redan?
Hoppar över I juni tråden då mensen kom i dag. Lycka till alla ni andra :)