Rosenblad skrev 2016-04-26 10:21:07 följande:
Läste lite om den nu och den verket definitivt va i samma klass som bugaboo donkey och britax Go next som jag gillar. Men för oss blir det en bugaboo donkey för jag gillar de extra utrymmet och att den kan bli en syskonvagn. Vill ha barn ganska tätt och då kommer vi behöva de, förhoppningsvis blir vi med barn tätt efter iaf ;) Det är planen så får vi se om de håller. Kommit ut en nu färg "grey melange" som jag verkligen vill ha.
Ja jag håller med och sen tänker jag på att barnet kanske får svårare i skolan när den är född så sent på året, väldig skillnad på någon som är född i Januari och någon som är född i December..och så ska de gå i samma klass..känns inte bra att va lite efter i utvecklingen hela tiden men samtidigt kanske inte det blir ett problem men hade velat skona barnet från de ändå :).
Nu behöver vi bara de jäkla plusset också! :) Efter 7 månader här så börjar det bli frustrerande, tänker att hade jag blivit gravid första försöket hade jag haft ett barn om två månader..inget bra tänkande alls haha.
Ja, den känns liksom lyxig, stabil och många smarta funktioner. Lite högre än bugaboon vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag hade nog också satsat på en bugaboo donkey om vi tänkte ha barn tätt men vi tänker tvärt om så då känns det lite onödigt :) Britaxen verkar helt ok men fick inte samma känsla. Sambon sa tvärt nej också efter att han provat den också. Den nya färgen är verkligen superfin! Vi tänker grått till sittdelen för att slippa blekt sufflett och att smutsen inte ska synas lika tydligt som på en svart.
Det finns ju en del negativa grejer med att fylla år sent på året men som egentligen kanske bara är petitesser :)
Jag antar att ni inte har några barn sen tidigare? Det är första för oss i alla fall och jag måste säga att tanken känns rätt överväldigande emellan åt. Förstår att det börjar bli lite frustrerande nu efter 7 månader men det gäller att hålla sig positiv även om det inte är så lätt alla gånger. Vi har ju precis satt igång och jag tycker dagarna gå ohyggligt sakta..