• 5blir6

BIM Maj, 2016

Hej på er! Kommer från BIM april. BIM +3 idag, ingen mens, inget plus. Det är väl bara till att börja om igen :( Har ingen aning om när jag kommer ha äl eller BIM, min kropp verkar vara helt fel på det. Kommer att köpa äl-test, clearblues. Dom är ju lite dyrare men tror ni att det räcker med att testa varannan dag när man själv misstänker att äl är på g?

• 5blir6

Nu är mensen en vecka sen. Gjorde ett test i fredags, BIM + 3, som visade neg. Mår lite småilla när jag blir hungrig och är fortfarande lite öm i brösten. Har sedan igår känts lite som mensvärk men ändå inte?! Om jag nu inte är gravid varför kan inte mensen komma nu då så jag kan börja se fram emot äl. Ständigt en väntan, mens, äl och BIM....

Nytt test på fredag om inte mensen har kommit då.

• 5blir6

Äntligen slipper jag gå och vänta och grubbla. Idag kom mensen. Räknar jag genomsnittet på antalet dagar i mina cykler kommer jag att ha äl den 29/4 och BIM den 13/5. Eftersom mensen var så sen denna gången är jag dock osäker så det blir äl-test framöver. Vilka är bäst, cb?

• 5blir6
    hoppfullsnart40 skrev 2016-04-19 21:37:48 följande:

Har ÄL den 28 enligt min app men misstänker att den kommer tidigare då jag redan fått hög på monitorn :)

Hur länge kan man ha hög innan den slår om till max?
  • 5blir6

Förväntad äl om 3 dagar men fortfarande inte ens hög på monitorn...

• 5blir6

Hög på monitorn igår. Min ena son vaknade inatt och jag kände att jag inte kunde lägga mig utan att kissa, klockan var kring 04. När det sen var dags att gå upp så väntade jag så länge jag kunde för att kissa igen, blev ca 06.20. Höll visst Stickan (till fertilitetsmonitorn) på fel håll, på ena sidan ser Stickan lite glansigare ut, precis som om det inte suger upp något urin där. Eftersom blåsan inte var full så så var det precis som mängden inte räckte för att komma över allt (insåg att det hade varit bättre att kissa i en plastmugg). Inget hände på stickan, urinen "flöt" liksom inte uppåt. Jag lyckades klämma ut typ en halv droppe kiss och nuddade vid flytningen som "hängde" kvar (ursäkta för den infon). Då steg markeringen på Stickan och visade hög. Kan det ha varit så att det kan vara missvisande resultat, att den kan missa ett max-resultat eller ska jag lita på att det är hög som igår?

• 5blir6

Max på monitorn idag! Nu när jag har börjat ta äl-test så blir man ju inte mindre förvirrad precis :)

Max= ägget släpper inom 24-48 timmar och sen lever det ca 24 timmar efter det.

Är jag rätt på det?

Hade Hög igår. Kan det vara så att tex igår eftermiddags blev Max och och det om några timmar har gått 24?

Som sagt, inte ett dugg mindre förvirrad nu...

• 5blir6

Äl-test visar ju positivt ca 24-48 timmar innan äl, räknar ni ändå dagen med positivt som äl och räknar därifrån eller utgår ni från 24-48 timmar efter positivt test?

• 5blir6

Max på monitorn lör och sönd, sex natten till sön. Idag har det minskat till hög, hade ni sett till att få till det idag oxå?

• 5blir6

Nu har vi gjort vad vi kan denna månaden så då är det bara till att stå ut med väntan till BIM.

• 5blir6

Vad är nu detta?? Satt på bussen och det hög till i vänster sida, det höll i sig och malde ca 2 minuter. Ca 1 timme senare gick jag på toa och när jag torkade mig så kom det lite bruna strimmor (har lite flytningar, så i dom och inget i trosskyddet). Hade äl för 10 dagar sen (tror jag), det var i alla fall Max på CB:s monitor då. Är det mensen som ska igång redan?

• 5blir6

Jaha. Mens idag, äl +11. Detta är första månaden jag kör med äl-test och därför vet jag när jag hade äl. Är det med största sannolikhet att jag har en lutealfas på 11 dagar eller kan det skifta från månad till månad?

Nu vet jag inte hur jag ska räkna framåt men det blir väl äl i maj och BIM i juni så jag hoppar över dit. Lycka till ni andra!!

Svar på tråden BIM Maj, 2016