• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

provi87 skrev 2016-05-18 09:36:30 följande:

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 
    Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

Åh finaste du! <3 Tråkiga besked, lider med dig. Vet hur det känns :( Det är tufft! Men man orkar, tro det eller ej. Viljan gör så man orkar. Men man får lov o sörja o bli besviken, arg och bitter. Man kommer igen! Och som sagt, även om många lyckas på första (iaf känns det så när man själv inte gör det) så är det faktiskt lite av en "testomgång", för kroppen på alla sätt. 

En dag, kommer du vara tjejen som får överraska din kille så du se <3 <3 <3

Nu kan du fokusera på dig och din kille o er kärlek o ladda om inför nästa försök.

Stor kram
  • stajlish
    FruHolmli skrev 2016-05-18 12:02:05 följande:

Det är svårt att skriva ett positivt inlägg när man lider med de som inte fått lika bra besked..

Men jag vet att jag skulle glädjas åt alla ni som lyckas, även om jag misslyckas.

Vi är ju inte klar än heller :S

På fredag kl 13:00 blir jag ruvande!

4 fint befruktade av våra 6.

Jag smäller av vad lycklig jag är just idag. Jag njuter av lyckan så länge den varar!

Klart man ska glädjas åt sin egen lycka även om andra misslyckas. Det måste man få göra. Superglad för er skull! Var ju ett kanonresultat med 4 av 6 befruktade! Grattis =) Och det ska du göra, man vet aldrig i den här karusellen, så NJUT! <3
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-18 11:49:56 följande:

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

Ja, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlan! Denna ovisshet är värst! :( 
    Men som sagt, det behöver verkligen inte betyda att det är kört! Kram
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-18 11:43:54 följande:

Nu har jag varit på äggplock!

Det gick jättebra! Vi fick ett eget rum och alla var jättesnälla. Själva plocket KÄNDES NÄSTAN INTE ALLS!! Snarare tvärtom - var lugn och mjuk inombords med tanke på morfinet jag fick Roligt att se när de punkterade äggblåsorna Mannens simmare var även de bra och många.

Fick ut 7 ägg. Inte supermånga, men ändå bra. Vet inte hur många av dem som är mogna och så. Är jättespänd inför morgondagen då de ska ringa och meddela befruktning och dag för ET.

TACK för all pepp från er! <3

Åh va skönt att ha det gjort! Och vad positivt att det gick så bra och smärtfritt! :)
    Samma upplevelse som mitt låter det som, jag hoppas verkligen jag får samma denna gång..men är nervös för att det inte kommer bli det.. men men, bara o bita ihop :D

Ja, det är häftigt o se o följa hela processen på skärmen :) Det är fantastiskt att det går o göra! 7 ägg var ju bra, man får tänka på de som inte får några.. så man ska nog va glad för det man får, samt att de behövs ju bara ett egentligen.. jag fick 8 sist och 2 blev befruktade.. ett ET och en blastis som klarade allting o jag blev gravid ju! Sen slutade det ju som de gjorde men ändå.. så tycker du ska ha hopp!

Kram <3
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Åh nej, så skulle det inte sluta! Jävla skit :( Orättvist!!!! Lider med dig, vet hur det känns.. man blir så arg och ledsen o bitter på hela världen <3 <3 <3
    Skickar många styrkekramar
  • stajlish
    S1981: Grattis! Härligt. Håller tummarna för att ägget stannar i 9 mån! <3

Marre22: Vilken lättnad. Goda nyheter ju! Nu får ni njuta av helgen med detta positiva besked :) Såg att du frågat om vul, jag hade fått fler på mitt andra VUL, så det kan man hoppas på :) Sen gick de ju trögt för mig för dosen va för låg osv så fick höja o komma tillbaka på ännu mer VUL osv o höja.. osv.. jag hade egentligen velat spruta några dagar till innan plocket sist men dom var ville väl inte riskera överstimulering, vilket jag förstår o är tacksam för, som sagt..det var ju första gången o lite av ett "test" för o se hur kroppen svarar. Så denna gång blev det högre dos från början, vilket känns bra. Så hoppas på mer resultat på första vulet denna gången...

finee: Åh va kul! Grattis! :) Fint resultat! Det var ju jättebra, hoppas på bra vidare befruktning nu och det vore ju såklart kanon med några blastisar till frysen! ET går fort, maken var med båda gångerna (han vill va med på allt, men jag hade klrarat det själv helt klart även om de är roligast o gå ingenom ALLT ihop, men sådana är vi, när det gäller de mesta..haha). Vi kom dit, fick vänta i rummet där man byter om osv med sängarna en stund, sen går man in i samma stol som man gjorde plocket, pratar lite innan och sen själva "ingreppet" tog typ 5-7 min kanske o kändes ingenting alls för mig. Så allt som allt kanske det tog typ 45-60 min för oss typ på SU ca? Så häftigt att få se allt på skärmen.. embryot och när dom för in det o sen när det ligger där i livmodern...helt sjukt! =) De värsta är dock att man ska ju ha full urinblåsa.. jag har legat o varit rädd för o kissa på läkaren för att jag varit så jäääkla kissnödig..haha ;)

KaosArt: Känner igen det där precis! Men jag ruvar ju inte än. Mitt är med all säkerhet Suprecurens förtjänst.. vallningar o svettningar som sen går över till o frysa.. haha. Som sagt, man kommer va beredd när det "riktiga" klimakteriet kommer sedan.. ;D I ditt fall är det säkert nåt av alla hormoner som spelar in.. vilken RD är du på nu?

Idag blir det tredje gonal-f:en här :) och alla dessa sprayningar.. nu är dosen halverad men ändå, alla dessa fyra lika tider o passa varje dag.. 

Blodprov på måndag o besked om vidare dosering av gonal-f o fortsättning på tisdag... varför går tiden så sakta när man är mitt upp i allt detta? ZzzZzz....

Kram på er och trevlig helg <3
  • stajlish

KaosArt: Det är så mysigt ju :) Ja, det närmar sig ju för er ändå...håller verkligen alla tummar o tår för er nu <3 

finee: Så lite så, alltid intressant o höra hur det upplevts o gått till för andra, ja på Sahlgrenska sa dom det och de stod på pappret med! :) Det är för att dom ska kunna se bättre på skärmen o att de ska gå lättare eller nåt o föra in embryot typ tror jag dom sa? Men jag hade ju hellre föredragit att få ha tom blåsa...för de har verkligen varit jobbigt på riktigt bägge gångerna, haha (litet i sammanhanget men ändå jobbig känsla, att va rädd o kissa på läkaren när hen är där nere...haha)

Idag tog jag 4:e sprutan, går fint. Men det börjar kännas lite inuti nu.. så nåt händer nog :D Spända bröst och de drar lite i äggstockarna då o då... sen vallningarna till o från, pga sprayen då såklart. Blodprov på måndag, så får vi se på tisdag hur kroppen svarat om de blir samma, minskad eller höjd dos på
    gonal-f:en :D Ska bli skönt o slippa ställa klockan på larm 4 ggr per dag o kunna sova ut på morgonen efter detta, haha =)

• stajlish
    Emmahedblom skrev 2016-05-22 12:46:38 följande:

Hur många dagar brukar det vara från återföring till testdag?:)

Som ovan skriver så är det olika beroende på vilken dag man gör ET eller om man gör FET och de kan nog va olika på olika kliniker också va de verkar! På Sahlgrenska där jag går har det varit, 14 dagar efter på både mitt ET och FET, fast jag tjuvtestade bägge gångerna.. jag plussade på ruvardag 7 när jag gjorde FET men då är ju blastocysten odlad i 6 dagar innan :)
  • stajlish
    FruA78 skrev 2016-05-22 06:52:07 följande:

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

GRATTIS!!!! Njut nu och så hoppas vi verkligen denna stannar i 9 mån! <3 Kram
  • stajlish
    Emmahedblom skrev 2016-05-22 21:48:21 följande:
    Okej:) ser fram emot att få ruva, dock blir inte det fören i höst.. Men äggplock imorgon, mitt första:)
    Ja, det är spännande men den oviss väntan! Den värsta av alla i denna process om du frågar mig :D Lycka till på äggplocket imorgon! <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj