• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 06:44:33 följande:

Ja det är tufft. Ibland var sticket jobbigt för mig också, svårt att komma igenom liksom. Så jäkla trubbig nål ju. Hoppas det går bra för dig!

Just nu ruvar jag. Så är på jobbet. Var borta en del innan, inte enbart för ultraljud och plock och så, utan även några dagar emellan då jag inte mådde bra rent psykiskt av hela processen. Det är viktigt att lyssna på måendet. Hur känner du dig?

Okej, ja det är både skönt och jobbigt att vara på jobbet tycker jag. Man får annat att tänka på men det är svårt att vara fokuserad och påfrestande att vara bland mycket folk.

Jag känner mig ganska trött och utmattad. Jobbar tre dagar i veckan och är väldigt glad för det, då har jag tid för återhämtning med. Och i och med röd dag nästa vecka så blir det två dagar då. Tror de är bra för då har jag kommit en bit in i processen.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-04-29 06:29:43 följande:

Japp, har beräknad mens på ons el tors nästa vecka :) så sprutstart tors el fre. Första gången på lääänge man längtar efter mensen :D (eller.....vi har ju gjort ett tappert försök på vanliga sättet även denna månad, så något liiiiitet hopp finns det ju att det tagit sig. Fast förväntningarna på det är extremt låga).

Är det någon som vet vad som avgör vilket preparat man sätts in på av menopur, gonal-f, puregon? Vad är skillnaden liksom?

Hehe jaa precis! Första gången man känner sig lättad och glad över mensen. :D

Vet inte vad det är för skillnad men tror det var så i alla fall att om man skulle vara med i studien så var det menopur som gällde. Annars har jag ingen koll alls. Kanske de funkar olika bra till olika åldrar eller beroende på äggreserv osv.
  • KaosArt

Provi87 - lycka till imorgon! Hoppas det går bra för dig.

Daisy80 - spännande för dig på tisdag, lycka till! Då tar du ägglossningsprutan ikväll va?

Stajlish- härligt att du snart ska komma igång! Hur länge brukar man sprayat ungefär?

Kvinna84a - Hej och välkommen! Vad är orsaken till er barnlöshet? Skriv gärna in dig på listan om du vill. Den ligger någon sida bak kanske :) ska du på blodprov eller ul i veckan då?

Harvester - hoppas att du få bra besked i morgon! Kommer hålla tummarna för dig.

• KaosArt

De två senaste sprutorna har gått mycket bättre, det är ju verkligen inte kul. Men tror vi har får in bättre teknik så det gör inte lika ont som i början. Imorgon börjar nästa steg, blodprov och start med orgalutran, lite orolig för den sprutan men ja de måste gå bra!

Har blivit jätte känslig, tror jag grät halva dan igår. Skitjobbigt! Bara jag inte börjar gråta på jobbet imorgon. Känslig och ledsen hela tiden typ. Någon annan som känner samma? Har även känt av lite från äggstockarna, lite små värk ibland, men inte så mycket. Brukar man känna av mycket efter fyra sprutor? Är lite orolig att jag inte reagerar tillräckligt på dosen. Hur kan de se på blodprov om man har rätt dos, behöver de inte kolla på hur äggblåsorna växer också?

• KaosArt
    FruA78 skrev 2016-05-01 09:32:14 följande:

Jag var på första ultraljud i fredags men behöver komma tillbaka igen imorgon för blåsorna var inte tillräckligt stora än. Behövde inte ändra nått i medicineringen och

läkaren sa att det blir ev. äggplock på onsdag eller fredag. Hoppas att det blir på onsdag.

Okej skönt att de hittat rätt dos :) Ja hoppas på att det blir på onsdag så du inte behöver vänta så länge. Hur många dagar har du sprutat nu?
  • KaosArt
    grodan26 skrev 2016-05-01 09:25:32 följande:

Hej! 

Följt tråden ett tag och det är spännande att följa er alla. Hoppas på positiva besked här snart. 

Jag ska påbörja mitt första IVF försök här i dagarna, väntar bara på mensen efter en proverakur. Tar sista tabletten idag. Kör korta protokollet så ska börja med sprutor förhoppningsvis tors-fre nästa vecka. 

Sen jag fick beskedet om att vi ska börja med IVF känner jag att livet har återvänt till mig. Jag är glad och lycklig för första gången på flera månader. Vet att det kan vända inom en snar framtid men försöker njuta av det just nu. 

Lycka till ni andra - vi ses i tråden framöver! 

Hej och välkommen in i tråden :).

Ja vi hoppas på att detta blir en tråd fylld med positiva besked. Inte så långt kvar till start för dig, spännande! :) Ja det känns skönt att få ett "riktigt" försök med ivf, det är så det känns för mig i alla fall. Det är ju en poritiv sak, men känslorna går upp och ned hela tiden.

Har du tagit provera förut? Så du vet ungefär hur lång tid det tar innan mensen kommer?

Vilken klinik går ni hos?
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-01 10:47:32 följande:

Kul stt se att det går framåt här för många. Här går det lite för bra, över 20 äggblåsor på ul i helgen. Äp på tisdag. Är orolig för överstimulering...

Funderande precis på hur det gick för dig! :)

Åh okej ja hoppas du klarar dig från det, min vän blev det vid sitt försök för några veckor sedan och det verkar väldigt jobbigt. Hon blev jätte dålig. Så hoppas verkligen inte det händer dig! Sa dom något på ditt ul om att du kan bli det eller?

Skönt med äp på tisdag i alla fall :)
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-01 11:28:16 följande:

Ja, så skönt att äntligen komma igång igen! Ungefär 2 veckor.. sen ska man få mens som vanligt så man vet att man är tillräckligt nedreglerad! Sen börjar man med sprutorna! =)

Aha okej är det så det fungerar, spännande! :)

Är det någon speciell anledning till att du får göra långt protokoll? Eller är de kanske lika vanligt som kort? Har ingen större koll med vet verkar vara lite vanligare med kort upplever jag.
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-01 13:47:48 följande:

Ja de bytte äggmognadsspruta för att minska riskerna, från orrivelle till suprefact. Men en liten risk finns det ju! Alla reagerar olika, vissa blir överstimulerade av betydligt färre ägg, vissa känner knappt av något med ännu flera ägg.

Hur många ägg fick din kompis? Vad hände med henne?

Okej men det var ju bra. Hoppas det går bra för dig.

Jag vill ju inte skrämma upp dig men hon blev så dålig att hon fick andningsproblem och extrema smärtor. Låg på sjukhus i ca en vecka och äggstockarna blev så vätskefyllda att de blev som tennisbollar ungefär. Men det är ju väldigt ovanligt att man reagerar så starkt. Jag minns inte hur många ägg hon fick. Men tror inte det var så många.

Men som sagt så är det inte så stor risk att bli så dålig, nu helst när de anpassat ägglossningsprutan också så går det säkert bra :)
  • KaosArt
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 14:23:07 följande:

Det som också kan hända vid överstimulering är ju att de tvingas frysa äggen innan återföring. Är man för överstimulerad sker inget ET. Har jag hört alltså. Det där gäller aldrig mig, då jag troligtvis är den mest

[quote=76585902][quote-nick]malre skrev 2016-05-01 14:31:09 följande:[/quote-nick]Ingen fara, jag blir inte så lättskrämd. Vet att man tom kan behöva tömma vätska ur buken. Ja ja man får ta det som det kommer.... Vi vet nog mer på tisdag.

Ja precis, min vän fick frysa sina ägg. Och tömma buken på vätska, väldig otur hade hon. Hon hinner inte heller göra någon ET innan sommaren heller, frustrerande kan ja tänka mig.

Men nu ska vi hålla tummarna för att det går smidigt för oss! =)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj