• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-10 17:45:04 följande:

Hej, alla. Känns som att jag missat en del här inne när jag varit "borta".

Har haft en riktigt jobbig dag idag. Sov jätte dåligt i natt och var så orolig och nervös i morse att ja mådde illa och knappt kunde äta frukost. Kom till kliniken och började böla direkt, fick lugnande men de hjälpte inte så jätte mycket. 

Sen blev det äggplock, bedövningen man får föst gjorde verkligen jätte ont. Sköterskan fick ge mig mer och mer smärtstillande för jag hade så ont. När de väl började med själva äggplocket gick det bättre, fortfarande jätte ont men hanterbart nu.

Fick ut 6 ägg, och det känns ganska ok. Spermaprovet såg mycket bra ut. Så när allt var klart och vi var påväg hem så kände jag mig så lättad. Allt det jobbigaste skulle vara över, sprutorna som jag haft så jobbigt med var klart och ÄP var klart. inget med smärtsamt kvar. trodde jag.....

Så ringer sköterskan och säger att värdena från mitt blodprov var lite höga. Och det innebär att jag måste ta ytterligare en spruta och en annan tablett varje dag i minst tre veckor till! Jag hatar det här! Det är verkligen skit med mig nu! Jag vill inte ta mer sprutor...

Så jävla ironiskt att riskera överstimulering med 6 ägg som resultat.

Känns om att min kropp motarbetar mig hela tiden.

Om inte detta går vägen nu och jag hat gjort allt detta i onödan så vet jag fan inte hur jag kommer att reagera....

Det låter verkligen som du haft det tungt. Jag har hoppat in och ut flera gånger idag för att se hur det fått för dig.

Hoppas nu på finfina resultat, fick du veta när du har återinförande?

Vad var det för spruta du ska ta nu?

Var sköterskorna och läkarna gulliga mot dig?

Jag kommer också börja böla...

Kram kram
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-11 11:53:32 följande:

Av mina 6 ägg lyckades vi få 4 befruktade. Känner mig nöjd med det, ska tillbaka på fredag och få tillbaka ett litet ägg. Längtar så tills jag fått tillbaka ägget så det kan ligga i säkert förvar hos mig! :) 

Fredag kl 13 är det dags!

Ska även ta nya blodprov då för att kolla värdena med överstimuleringen.

Ikväll börjar jag med sprutor igen, är tydligen något blodförtunnande eftersom man har högre risk för blodpropp vid överstimulering.

Skönt med 4 fina befruktade ägg!

Och vem vet, kanske blir det något till frysen, jag håller tummarna!

Hoppas du snart mår bättre!
  • Marre22

Vi är ju några som är med i studien i Falun!

Har ni fått IL-droppet vid ÄP eller ET?

Togs det några andra prover?

• Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-13 20:00:48 följande:

Här har det hänt en del under dagen! =) Vi har alltså två äggplock nästa vecka här inne. Kul, spännande att så många börjar komma en bit in i det hela!

Nu är jag också en ruvare! =D=D Känner mig så glad, känns så skönt att känna så. Och nu har jag bestämt mig för att hoppas och tro så mycket jag vill. Vet att jag ändå kommer att bli ledsen och besviken om det inte går vägen, men just nu känns det så bra så nu ska jag hålla fast vi det!

Dock var det inte helt klart med att jag skulle få tillbaka idag. Jag är ju lite överstimulerad och mitt blodvärde var högt så Staffan var inte säker på att han ville sätta tillbaka. Men efter att att han undersökt mig och sett att jag inte hade så mycket vätska i magen och att jag ändå mår hyfsat bra, så fick vi göra det ändå! =) Blev så besviken när vi fick höra att de kanske inte skulle gå, då innebär det ju att vi skulle fått vänta till efter sommaren. Så nu är jag glad!

Fick också veta att alla våra 6 ägg var mogna och att alla egentligen blev befruktade, dock blev ett ägg befruktat med tre spermier. Så de fick kasseras. Men sedan blev det tydligen fem som blev bra, en hade varit lite seg bara. Så nu ska de odla de andra fyra vidare till 5 eller 6 dagar. Så hoppas de klarar sig! 

Fick tillbaka ett 8 celligt litet embryo, vi gav den lille ett arbetsnamn : ministrumpan! (sambon kallar mig lillstrumpa) =) tror vi har fäst oss lite väl mycket redan, lite farligt jag vet. Men jag kan inte hjälpa det! Vill ju så gärna!

Åh så skönt, nu håller jag tummarna stenhårt för Ministrumpan...
  • Marre22

Uppdaterar här också: mensen verkar komma lite senare än vanligt och det gör mig egentligen ingenting eftersom jag har alldeles för kort cykel med spottings.

Så att det verkar dröja till dag 26 gör mig ingenting!

Så jag hoppas att mensen kommer under dagen och att det blir sprutstart imorgon.

Nu vill jag verkligen det här...

• Marre22

Min mens är igång så ikväll är det sprutstart!

Nu är vi igång, med många olika känslor.

Är lite orolig att jag är redo för äggplock på en helg, hur gör man då? Jag går i Falun...

• Marre22
    Kvinna84a skrev 2016-05-15 21:21:42 följande:

Är det någon som känner igen eller har hört att man får äl sekret av lutinus eller progesteron? Ruvdag 4 och blev lite förvånad :)

Lutinus har gett mig rätt rejält med flytningar!
  • Marre22

Nu är min första spruta Menopur tagen!

Och som ny i gemet så var det en stor stund. Jag hade varit orolig helt i onödan, sticket kändes knappt och det sved lite av själva vätskan.

Nu är vi igång och jag hoppas jag slipper huvudvärk - jag är nämligen extremt känslig för hormoner och drabbas ofta av hormonell huvudvärk.

Jag har nu mailat min distansläkare och hoppas att jag imorgon får veta vad nästa steg blir.

Har bara fått ordination för 4 sprutdagar.

• Marre22

Nu har jag fått samtal från distanskliniken.

Blodprov och VUL på torsdag och så samma procedur på måndag, blodprov och VUL.

Lät mycket med två blodprov, men så kanske det är?!

• Marre22
    provi87 skrev 2016-05-16 12:38:31 följande:

Jag fick inte göra ett enda blodprov, är det för det är på distans? Har läst mycket om blodprov i denna tråden men jag vet inte vad de kollar, någon som vet?

Låter konstigt att du inte fått ta något.

Blodprovet mäter Östradiol om jag inte är ute och cyklar och det tillsammans med VUL ger en indikation på hur man svarar på stimuleringen.

Och så minskar/ökar man dosen.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj