• provi87

IVF-start slutet på april/början på maj

grodan26 skrev 2016-05-08 00:03:54 följande:

Fortfarande ingen mens här :( 
    Mitt goda humör som jag tidigare skröt om är som bortblåst. 
    Allt bara sköljer över mig nu. All oro som jag trängt undan senaste tiden.
    Allt känns skit. 
    Mensen måste nämligen komma inom ett par dagar, annars hinner vi inte denna gången. Sambon jobbar nämligen borta 2 veckor och är hemma 2 veckor så vi har det schemat att passa också, mitt i allt detta pusslande. 

Hoppas det går bättre för er andra. Vi har iallafall tur med vädret..

Usch vilken jobbig stress för er :( Håller tummarna att den kommer idag!!
  • provi87
    Kvinna84a skrev 2016-05-09 12:14:07 följande:
    Lite blandade känslor idag.. För det första gjorde plocket galet ont denna gång vilket det inte gjort tidigare. Mår bättre nu och är endast lite öm. Många blåsor men endast 6ägg fick de ut så förhoppningen är låg just nu. Imorn får vi veta hur många ägg som är mogna och om något blev befruktat.
    Usch vad tråkigt att det gjorde ont :( jag tror (min känsla av hela grejen) att få ägg ändå betyder att det är många eller alla är mogna, så jag håller tummarna för dig! 
  • provi87

Oj vad det händer grejer!! Ska vi uppdatera listan med ET-dag och testdatum eller hur känner ni?  

• provi87

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.  

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Korta protokollet. 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5  

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20  

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.  

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.  

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)  

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet  

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj  

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5.  

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.  

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.  

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????  

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.  

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll 

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång 

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5.

• provi87

Vad roligt att vi är fyra stycken som redan har testdatum spikat! Och fler lär spikas i veckan. Det borde finnas några graviditeter här :))) Så spännande!
    Jag är på ruvardag 7 och känner absolut ingenting. Fortfarande svullen och ömma bröst, vågar inte väga mig borde vara typ +5kg sen sprutstart.. 

• provi87
    manna86 skrev 2016-05-11 20:44:13 följande:
    Ja, verkligen roligt att vi närmar oss en tid när vi kanske kan få lite glada nyheter på forumet mitt i allt detta!!

Jag har testdatum 27/5.

Hoppas du inte mår alltför dåligt av viktuppgången provi87 (svullenhet och sånt) men måste säga att jag känner viss tröst att det är fler som traskar uppåt på vågen. Jag slutade väga mig efter +5 men tror mitt mest beror på tröstätande. Har firat mig själv med en jordgubbsbakelse varje kväll för att jag varit så sjukt stolt över att jag tagit sprutorna. Måste hitta något mer hållbart sätt att unna mig till nästa ivf-omgång :)
    hahaha, jag tänker precis som du. Jag förtjänar massa lyx efter alla sprutor och skit, och sen tänker jag att jag inte kan vara hungrig för tänk om vi är två och bebisen svälter! :) Dessutom har jag inte vågat träna nånting, bara promenader. Jag känner verkligen igen mig, typ fjärde-femte månaden ser jag ut att vara i. Har haft samma lösa klänning på mig typ hela förra veckan för att ingen ska fråga. 

Jag läste i någon annan tråd att ämnesomsättningen går ner efter IVF så det blir svårare att bli av med all extravikt.. jag hoppas det inte stämmer. 

Jaja, det är bara att önska att det inte är förgäves alltihop :) 
  • provi87
    daisy80 skrev 2016-05-11 21:12:44 följande:
    Jaa jättekul att vi är flera ruvare redan, och fler blir det snart! Jag är på ruvardag 5 och känner inte heller nåt speciellt, öm i brösten men det är väl pga lutinus tror jag. Dessutom har jag fått en pigmentfläck i pannan! Googlade på det idag och det stod att det är vanligt att man får det vid graviditet och vid intag av progesteron.. och det syns tydligare när man fått sol på sig, vilket det ju blivit en del av senaste dagarna. Någon mer som råkat ut för detta eller hört talas om det? Nåja, några fläckar kan jag stå ut med om det innebär nåt positivt i slutändan :) 
    När min syster var gravid undvek hon solen för hon inte ville få pigmentfläckar som syns och stannar kvar. Vilken del av graviditeten man får detta vet jag inte men kan man få det såhär tidigt så är det ett toppentecken ju! :) 
  • provi87
    manna86 skrev 2016-05-11 21:07:21 följande:
    Underbart att vi är fler som chillar runt i lösa klänningar nu! Äh, jag tänker fuck beach 2016. Det har ju liksom bara blivit andra prioriteringar med det här och som sagt träning kan man ju glömma! Jag får hjärtklappning som en stressad hamster bara jag skyndar uppför trappor.
    Jobbig nyhet med ämnesomsättning men jag tänker att skiter det sig den här gången så får jag väl kanalisera all frustration och sorg i någon sjukt jobbig sport så får det liksom bli två flugor i en smäll. Rasa i vikt och svettas ut all ilska. Och som du säger, leder det hela till en bebis är det ju verkligen inte förgäves!
    Vad du är rolig, skrattade när jag läste detta. JA jag ska också börja i nån högintensiv sport om det skiter sig, nåt där jag får ut all frustration och kan släppa lös lite aggression, typ kickboxning.. 
  • provi87
    halfmoon skrev 2016-05-12 16:39:54 följande:

Pesa och äggplock gjort. Hittades rörliga spermier och vi fick ut 9 ägg. Hoppas på att några ägg blir befruktade och att vi får ett tillbaka men försöker hålla förväntningarna nere.

Äggplocket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig utan helt okej och personalen var jättegoa! Jag tycker äggledarspolningen var sju resor värre (och då hade jag ändå passage). :)

Jättebra resultat! Hittade de tillräckligt med spermier för att försöka befrukta alla äggen? 

Himla skönt att du inte tyckte äggplocket var så farligt, jag tycker också spolningen var värre men det kan vara för att jag fick så goa droger under äggplocket hehe.. 
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj