• FruHolmli

IVF-start slutet på april/början på maj

Emmahedblom skrev 2016-05-28 17:27:42 följande:

Det blev ett ägg till frysen av 6 st..

Hoppas det är guldägget ni behöver!
    <3
  • FruHolmli
    celavie1 skrev 2016-05-28 16:23:40 följande:

Hej

Har funderat på att kontakta Falun och göra ett nytt försök privat. Har de långa köer?

Ni som går där: Är ni nöjda med bemötandet och behandlingen där?

Vi går privat och i Falun.
    Vi fick tid direkt vi ville ha och fick börja samma dag vi var där om vi ville för det var min mensdag 2. :)
    Men vi skulle till Prag så det havererade med att komma på UL i tid, så vi fick vänta till nästa mens!

Vi är supernöjd, vi har en skämtsam, lättsam men mycket tydlig utländsk kvinna (Amir, kan hon heta)

29.000kr kostade det för oss, plus kostnad för blodprover bla på 1600kr samt 700kr. Även mediciner sedan då.
    Vi fick ta 3-pack om vi ville men vi tror på detta, om det inte går hem får det kosta lika igen om så! (Nu har vi en eskimå i frysen innan vi kan ge upp omgång 1a och B)

Värt varje krona!
  • FruHolmli
    grodan26 skrev 2016-05-28 12:02:05 följande:

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

Jag har inte plussat o är på ruvardag 9. Men jag hoppas jag har symptom, inte bara vagiatorbiverkning.

Så ömma bröst att jag säger aj aj aj när jag vänder mig på nätterna och inget kan komma åt dom.
    Ilningar i bröst som när jag ammade o mjölken rinner till.
    Stickningar/ilningar mellanåt i livmoder?
    Känner som något händer där nere oförklarligt. Tror ibland det är för äggstockarna var så påverkade av menopuren.

Så lite känner jag o har gjort från dag 1 ET.

Men det är så individuellt så du ska inte oroa dig än!
  • FruHolmli

Usch, nu är jag stressad! Ruvdag 10 och
    BIM imorgon (eller idag enl mina beräkningar senaste mens gångerna)

Inbillar mig mensliknande värk i magen.
    Normalt har jag aldrig haft värk i magen vid mensdags, utan i rygg.
    Värk i magen har det kommit när jag börjat blöda. Det har jag INTE gjort.

Jag är ju livrädd kroppen inte agerar som förr. Så magvärken får mig att oroa för att mens är på väg! Och att ryggen hoppats över!

Man får för sig himla massa inte roligt!!

Fy vad det blev jobbigt nu.

• FruHolmli
    finee skrev 2016-05-30 08:07:36 följande:

Idag när jag vaknade var ömheten i mina bröst som bortblåst. PRECIS samma som det brukar bli på BIM-3 (viket är idag) när vi försökt på vanliga sättet. Alltid när jag fått oömma bröst på BIM-3 så vet jag att det är kört. Spottings borde komma imorgon eller på onsdag, därefter mens på torsdag. Törs dock inte ta ett test för att bekräfta det hela, orkar inte se ett minus, och någonstans då vill jag ändå ha kvar hoppet ett litet tag till.

Ge inte upp!!
    <3
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-05-30 17:28:03 följande:

Hej tjejer nu är även jag ruvare. Ruvar dag 0 isf med en 6 dagars blastis frys försök spännande. Lycka till allihop.

Mysigt!!
    Jag har en 6-dagars eskimå med i frys o väntar!
  • FruHolmli

Jag är fortfarande stressad över min molande värk i magen, lik mensvärk.
    Imorse när jag förde in vagiator med "Stickan" så var den på utsidan inte "färgad" men i hålet man stoppar in tabletten var en nyans ljuuuusrosa färgad liten skvätt klet (flytning blandat med vagator som ska ut antar jag då) Jag hade inte ens märkt det om jag inte granskade!

Det gav mig mer huvudbry såklart!!
    Mensvärk i magen, som jag aldrig har annars förens jag verkligen blöder, en ynka liten färgad flytning i tablettfickan!

Då ringer mina icke gravid klockor!

Det var dock i morse och inget på de andra 2 gånger jag nu idag tagit vagiatorer..
    Inget alls mer än det lilla.

Ändå känns som hopp falnade. :(

Fy vad jag inte vill ha morgondag med mina tankar nu. Jag har såklart googlat o sett att vagiatorer kan ge flytningar rosafärgade, nu har jag ju inte ens det med mitt lilla fynd, dock är det denna psykiska stress!
    Jag tror jag blir tokig.
    Har gått nedstämd hela dagen i jakt/väntan på en mens.

Förlåt för mitt otroligt nedstämda inlägg, men det går liksom inte att ventilera med de som inte fattar riktig vad som sker!

Halfmoon: weiiiii Gud vad spännande, håller alla tummar att det är början på 9 månaders tillväxt!!

• FruHolmli
    finee skrev 2016-05-31 07:36:58 följande:
    Jag förstår din oro. Ett litet tecken på att det kan vara kört och så nappar man på det, googlar ihjäl sig och tänker att det är kört. När har du bim? Kommit mer rosa?
    S1981 skrev 2016-05-31 00:07:39 följande:

15 dagar efter ÄP. Blödningen kom på dagen då jag har bim i naturlig cykel. Ja vi har pratat och bestämt oss för att försöka själva under sommaren sen kör vi igång direkt när kliniken öppnar i aug.

Ok. Har ni något i frysen eller blir det färskförsök? Kram!Ok, jag kanske inte ska hänga upp mig helt på mina oömma bröst då.

Hm, ok, synd att man inte kan se på blodprov. Då är det ju bara väntan kvar, inget annat. Hoppas som sagt att det går bra <3
    Inget mer rosa igår, men yttepytte lite brunaktig på applikation längst vid tablettplats igen nu vid införande imorse.
    Som jag liksom haft en blödning som legat långt in. Men inget kommer liksom "ner"! Utan det är ju bara på applikation och på morgon andra dagen.
    Idag är min naturliga BIM.
    Vi får se hur dagen utvecklar sig! :(
    Jag är jättenervös.
    Vågar heller inte testa på"bara" RD11 då jag vet att de finns dom som fått neg då men pos ngn dag senare!
    Vill ha lite hopp liksom.
  • FruHolmli
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

Åh!!! Gud vad spännande!!
    Grattis så in i Norden.
    Njut njut njut!!
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-06-01 07:22:40 följande:

FruHolmli - hur går det för dig?

Jag vet inte, våndas varje toabesök!
    Hylsan har en lätt missfärgning vid tablettfästet, den är lik ljuuuus hudfärg och knappt.
    Har några gånger fått vagiator på pappret när jag torkat mig som också är aningen nyanserat i ljuuuuus hudfärg.
    Dock 3 gånger typ av 25 toabesök och typ knappnålshuvud mängd. Men granskade jag ser ju allt!

3 dagen som det ser lika ut nu.

Så jag vet inte hur jag ska tolka det.
    Det är ju liksom inte klassat som blödning, tycker jag för det är aldrig rött, knappt rosa liksom. Det är ej heller som sagt något som kommer "ut" utan mest vanlig flytning kommer.
    :(

Jag har läst att vissa gånger stoppar lutinus mensen, den dagen man slutar typ kommer den? :S

Jag har inte testat än av rädsla att få negativt!
    Jag ska på fredag tänkte jag. Har ju på lördag annars från kliniken!
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Nej nej nej!!!
    Riktigt eller bara troligt på g?
    :(
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-06-01 16:23:58 följande:
    Då är vi fler i samma båt. Vi får som grodan26 säger bryta ihop och komma igen. Kram på dig!
    Men ni kan inte köra FET 1 innan sommaruppehåll?
    Eller vill ni kanske inte?

Falu läkare svarade att ostimulerat FET ska inte vara något konstigt att starta med på mens efter ivf.
  • FruHolmli
    grodan26 skrev 2016-06-01 15:58:44 följande:
    Åh nej, fy vad tråkigt. Jag hoppades verkligen att det skulle gå för dig :( 
    Jag testade negativt igår och nu har jag börjat få spottings så tror det är kört för mig också. Jävla skit är vad det är. 
    Har du några blastocyster i frysen? Bryt ihop nu och sen kommer du igen och har en bra sommar <3 Vi får inte låta detta knäcka oss helt, det kommer att gå snart!! 
    Stor kram! 
    Nä usch och fy!! Inte du också :(

Ja, jag kan ju vara på g med.. Vi vet inte än, jag blöde lite lätt färskt mellan 9-12, mest på papper när jag torkade mig. Vid 14 var det tvärbrunt och inget mer har kommit. :S

Ska tjuvtesta på fredag. Inte före om inte blödning kommer ordentligt!

När jag vanligen får mens är den i fullgång på 2 timmar!! Lätt.. Så det är inte normalt som det är nu.. Men det är ju heller inte proceduren vi går igenom.

Kramar till er idag!
  • FruHolmli

Gokväll fina tjejer!
    Vi misslyckades ivf 1.
    Jag fick kramper o störtblödning i torsdag/fredags.

Har ventilerat med Falun som inte, lika vi, hade räknat med att det inte skulle ta sig.
    Vi får inte påbörja något innan sommar då det måste få återställa sig i hormonbalans igen då den är "gravid"
    Jag får bla utslag och pigmentfläckar o har fortfarande känningar i bröst. Vilket jag aldrig annars har eller haft, förutom vid graviditet.
    Test visar nu idag ej gravid. Så vi vet o har även sett/förstått utgången av denna gång redan i fredags.

Vi ska i slut juli, börja testa efter ägglossning och i början av augusti få tillbaka vårat 6 dagars eskimåfrö. Det växte på sig i 6 dagar utan anmärkningar. Så vi hoppas på FET i augusti!

Jag kommer följa er alla här ändå, då jag är så lyckliga för alla lyckandes skull!!

Och vi som inte lyckades nu, vi ses väl i ny tråd? Augustiruvare? :)

Kram på er allihopa vad ni än är i för tillstånd just idag! <3

• FruHolmli
    Redcat skrev 2016-06-14 10:14:42 följande:

Hade testdag idag. Mitt svar va negativt, så nu måste jag vänta tills augusti till att göra mitt första försök med en som har vart fryst. Käns som att jag bara vill lägga mig i sängen och bara skita i den här dagen... känner att jag skulle vilja stor böla men det vill inte riktigt komma fram, känner bara smärta just nu. F*n vad jag hatar det här!

Kramar i massor!

Vi håller ihop och kör på FET i augusti! Vi har också en eskimå där!

Jag har kommit igen o längtar nu sönder mig!
    Aldrig har jag önskat mina7 veckors semester ska gå fort förbi!!

Vart går du?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj